اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

تولید بیش از 48 هزار تن خرما در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از تولید بیش از 48 هزار تن خرما در آبپخش در سال جاری خبر داد.

تولید بیش از 48 هزار تن خرما در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش محمداسماعیل شفیعی بعد از ظهر امروز در بازدید از نخیلات آبپخش اظهار داشت: توسعه کشاورزی و تقویت کشاورزان از مهم‌ترین اولویت‌های اداره جهاد کشاورزی آبپخش در سال جاری است و از ظرفیت موجود در این مسیر استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در سال تولید ملی از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنیم و به ویژه از تولیدکنندگان عرصه کشاورزی در منطقه آبپخش حمایت لازم به عمل می‌آید.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با اشاره به اهمیت خرما و نخیلات در آبپخش خاطر نشان کرد: خرما یک محصول مهم و ارزشمند است و دارای ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای است و باید تبلیغات خوبی در زمینه ارزش غذایی این محصول انجام شود و بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در رونق اقتصادی مردم منطقه بسیار مؤثر و راهگشاست.

شفیعی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود سالانه 115 هزار تن خرما در شهرستان دشتستان تولید می‌شود که بیش از 40 درصد تولیدات خرمای دشتستان متعلق به آبپخش است.

وی از تولید بیش از 48 هزار تن خرما در آبپخش خبر داد و گفت: بخش آبپخش با 8 هزار هکتار زمین زیر کشت حدود یک میلیون 200 هزار اصله نخل را در خود جای داده و پیش‌بینی می‌کنیم در شهریور امسال بیش از 48 هزار تن خرما در این بخش تولید شود. 

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش بیان کرد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در آبپخش مهم‌ترین اولویت است و از نخلداران و تولیدکنندگان خرما انتظار داریم با افزایش سطح کیفی محصولات خود، در بهبود بازار فروش اهتمام ورزند تا خرمای آبپخش در سطح داخلی و بین‌المللی بازار خود را پیدا کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول