اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

170 هزار تن خرما در سیستان‌وبلوچستان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: سالانه در این استان 170 هزار تن خرما تولید می‌شود که با بسته‌بندی متفاوت می‌توان آن را صادر کرد.

170 هزار تن خرما در سیستان‌وبلوچستان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان، نادر میرشکار اظهار داشت: با توجه به تولید بیش از 170 هزار تن خرما در سال می‌توان خرما را با بسته‌بندی متفاوت صادر کرد و حتی زمینه تولید محصولات جانبی از جمله شیره خرما،‌ سرکه،‌ شهد، عسل، تمبر، الکل و شکلات و سایر فرآورده‌های خرما را در استان با همکاری بخش خصوصی فراهم کرد.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال نیز 2 هزار و 139 تن کالا به ارزش 3 میلیون و 364 هزار دلار از استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در سال گذشته، 23 هزار تن خرما با ارزش 21 میلیون و 683 هزار دلار به سایر کشورها صادر شده است.

میرشکار بیان داشت: صنایع بسته‌بندی،‌ نگهداری و فرآوری خرما در شهرستان‌های ایرانشهر،‌ زاهدان،‌ سرباز و سراوان ایجاد شده که در زمینه‌های درجه‌بندی و بسته‌بندی خرما، شهد خرما و شکلات خرما فعالیت می‌کنند و تعداد 20 سردخانه بالای صفر برای نگهداری خرما نیز در استان وجود دارد.

وی گفت: خرمای استان از گمرکات زاهدان، میلک و پیشین و بازارچه‌های کوهک،‌ جالق، میلک و پیشین صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: برای استفاده از تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته بخش خصوصی با توجه به ظرفیت استان در زمینه تولید خرما که این استان بیشترین سطح زیر کشت خرما و دومین تولیدکننده خرمای کشور است باید فعالیت چشمگیرتری انجام شود که قطعاً دولت نیز در زمینه ایجاد صنایع فرآوری حمایت‌های لازم را خواهد کرد.

میرشکار اضافه کرد: با ایجاد ارزش افزوده، استان می‌تواند در زمینه صادرات به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس و آسیای میانه نیز به صورت فعال‌تر اقدام کند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول