اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

تولید 120 هزار تن خرما در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از تولید 120 هزار تن خرما در دشتستان در سال جاری خبر داد.

تولید 120 هزار تن خرما در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسین قیصری شامگاه سه‌شنبه در نشست کارگروه کشاورزی دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای بیشترین سطح زیرکشت در استان است و بر اساس آمار موجود 70 درصد تولیدات کشاورزی را در اختیار دارد.

وی افزود: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده باید از تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف کشاورزی حمایت کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی در منطقه باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: وضعیت تولید خرما در دشتستان در چند سال اخیر مطلوب بوده و همواره بیشترین میزان تولید خرمای استان در اختیار دشتستان بوده است.

قیصری از تولید 120 هزار تن خرما در دشتستان خبر داد و افزود: امسال برآورد می‌کنیم بیش از 120 هزار تن خرما در این شهرستان تولید شود.

وی اضافه کرد: با این میزان تولید خرما که داریم، می‌توانیم با تاسیس شرکت تولید و بسته‌بندی لواشک خرما، سرکه و قند مایع خرما حداقل 15 تا 20 هزار تن خرمای کشاورزان را در این صنعت به مصرف برسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از تولید 115 تن عسل در دشتستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر از 150 تن تولید عسل در استان بوشهر 115 تن متعلق به دشتستان است که نشان‌دهنده جایگاه دشتستان در این عرصه است.

قیصری گفت: توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی موجبات رشد و ارتقای کشاورزی در دشتستان می‌شود و از سرمایه‌گذاران انتظار داریم در توسعه این صنایع اهتمام ورزند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول