اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگی اوقاف کرمان تأکید کرد

اهتمام بیشتر در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: عملکرد ادارات اوقاف و مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه در اجرای طرح تربیت حافظان در امامزادگان مطلوب نیست و باید با جدیت بیشتر در اجرای این طرح اهتمام ورزند.

اهتمام بیشتر در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با انتقاد از نهادهایی که بدون هماهنگی اوقاف در برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه دخالت می‌کنند، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید با مجوز کتبی اوقاف برگزار شود.

وی عدم هماهنگی با اوقاف در اجرای برنامه‌های فرهنگی امامزادگان را سبب ایجاد هرج و مرج در برنامه‌های پیش‌بینی شده اوقاف دانست.

فاطمی تصریح کرد: هر امامزاده و بقعه دارای برنامه مشخصی است که هیئت امنا و رؤسای ادارات اوقاف باید در این چارچوب حرکت کنند و ورود سایر نهادها بدون هماهنگی موجب ایجاد اخلال در برنامه های فرهنگی بقعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول سال بیش از 200 مبلغ در مناسبت‌های مختلف در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مستقر می‌شوند، ابراز داشت: حضور این مبلغان موجب پر بار شدن برنامه‌های فرهنگی امامزادگان شده است که نهادها می‌توانند با اطلاع از این برنامه‌ها به صورت مشارکتی حضور فعال داشته باشند.

فاطمی با انتقاد از نحوه عملکرد ادارات اوقاف استان کرمان و مسئولان فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه در اجرای طرح تربیت حافظان در آستان مقدس امامزادگان بیان داشت: این طرح برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت یک‌میلیون حافظ پیس‌بینی شده است که مسئولان باید سخن ایشان را لبیک گفته و با جدیت هر چه بیشتر در اجرای این طرح اهتمام ورزند.

وی با اشاره به سهمیه 10 هزار نفری اوقاف استان کرمان در این طرح افزود: میزان ثبت‌نام شدگان تاکنون بسیار پایین‌تر از سهمیه در نظر گرفته شده است که این امر باید به صورت ویژه پیگیری شود .

فاطمی از آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 40 هزار نفر در مرحله شهرستانی این دوره از  مسابقات حضور داشته باشند.

سرپرست فرهنگی اوقاف استان کرمان زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی را دهه کرامت اعلام کرد و بیان داشت: ثبت‌ نام مسابقات مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال نیز آغاز شده و در دهه کرامت برگزار می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه جامع‌ترین و کامل‌ترین مسابقات قرآنی کشور توسط اوقاف انجام می‌شود، اظهار داشت: هیچ بودجه‌ای از سوی نهادهای مسئول در این زمینه به اوقاف اختصاص داده نمی‌شود .

وی ابراز داشت: مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود که به عنوان اصلی‌ترین و معتبرترین مسابقات در سطح کشور مطرح است و تمام هزینه‌ها از محل موقوفات مرتبط با فعالیت‌های قرآنی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول