اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

کمبود 94 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه‌های عمومی در شاخص فضا با کمبود 94 هزار و 520 مترمربعی مواجه هستند که برای جبران این کمبود باید تا سال 94، سالانه بیش از 17 هزار مترمربع فضا در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد.

کمبود 94 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز رحیم فضیلت‌پور پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: سرانه استاندارد زیربنای کتابخانه‌ها به ازای هر 100 نفر تا سال 94 مترمربع است در حالی که این رقم در حال حاضر 1.7 مترمربع است.

وی افزود: در بخش فضا استان با کمبود 94 هزار و 520 مترمربعی مواجه است از این رو باید سالانه بیش از 17 هزار مترمربع فضا در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد تا این کمبود جبران شود.

فضیلت‌پور ادامه داد: همچنین در بخش تعداد منابع نیز در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار جلد در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است که باید تا پایان برنامه پنجم به بیش از 5 میلیون جلد برسد و سالانه تا سال 1404 تعداد بیش از یک میلیون جلد به مجموع کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی در 9 ماهه امسال اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های زیر پوشش در 9 ماه سال گذشته 124 کتابخانه بوده که این رقم در مدت مشابه سال‌‌جاری با رشد 31 درصدی به 162 کتابخانه رسیده است.

وی اضافه کرد: در شاخص تعداد اعضای کتابخانه‌ها، سال گذشته 133 هزار نفر عضو بودند که این آمار با رشد 30درصدی به 173 هزار نفر افزایش یافته‌اند.

فضیلت‌پور بیان کرد: میزان مراجعه‌کنندگان 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد و تعداد نسخ کتاب در سطح کتابخانه‌ها سه درصد افزایش یافت. 

وی با بیان اینکه پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته، رشد 240 درصدی را نشان می‌دهد، عنوان کرد: سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 418 میلیون ریال سهم کتابخانه‌های استان از نیم درصد شهرداری‌ها بود اما این رقم در سال‌جاری طی 9 ماه به بیش از 8 میلیارد و 220 میلیون ریال رسیده است.

فضیلت‌پور از اهدای شش باب ساختمان و پنج قطعه زمین در بخش مشارکت‌های مردمی و کمک‌های افراد نیکوکار خبر داد و اضافه کرد: مساحت ساختمان‌های اهدا شده 4 هزار و 436 متر‌مربع و ارزش 20 میلیارد و 304 میلیون ریال بوده و زمین‌های واگذاری شده نیز مساحتی بالغ بر 4 هزار و 311 متر به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال دارند.

وی از بهره‌برداری 15 باب کتابخانه عمومی با زیر بنای 5 هزار و 901 متر‌مربع خبر داد و بیان کرد: این کتابخانه‌ها که 9 باب از آنها توسط اداره‌کل ارشاد استان واگذار شده، در هشت شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند؛ همچنین 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با زیربنای یک هزار و 631 متر‌مربع در هشت شهرستان بهره‌برداری شدند.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول