اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قم:

هفته همیاری با زلزله‌زدگان تبریز در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: از یکشنبه آینده هفته همیاری و امدادرسانی به زلزله‌زدگان تبریز به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی در قم برگزار می‌شود.

هفته همیاری با زلزله‌زدگان تبریز در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار کرد: قم پایتخت معنوی جهان اسلام و ام‌القرای تشیع بوده و در همه امور نیک،‌ الگویی برای سایر مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: قم همواره به الگوسازی در سطح ملی و فراملی مشهور بوده به همین دلیل با توجه به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی، ستاد کمک به بازسازی و امدادرسانی به مردم این استان در قم تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اصناف،‌ بازاریان، ‌شورای اسلامی شهر و نهادهای مسئول از جمله کمیته امداد و جمعیت هلال احمر قم عضو این ستاد هستند گفت: ستاد مذکور با هدایت مجمع نمایندگان مردم در مجلس تشکیل شده است تا موفقیت بیشتری در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده داشته باشد.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی از آغازین روزهای پس از وقوع زلزله به آذربایجان اعزام شد و اکنون مردم این منطقه مشکلی از نظر مایحتاج ضروری و چادر ندارند، اما مهم‌ترین مسئله حال حاضر آنها، ساخت هر چه سریع‌تر منازلشان در کنار احداث درمانگاه و مسجد است.

آتش‌زر با اشاره به ضرورت کمک‌رسانی ملی برای بازسازی هر چه زودتر مناطق زلزله‌زده بیان داشت: نیروهای شهرداری قم در آذربایجان شرقی مستقر شده و در 10 روستا عملیات آواربرداری را ادامه می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: در این میان ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری نیز نهایت همکاری و مساعدت را داشته است.

وی افزود: ستاد بازسازی و امدادرسانی تشکیل شده در قم پس از مشورت‌های بسیار تصمیم گرفت هفته همیاری با زلزله‌زدگان را از یکشنبه هفته آینده به مدت هفت روز در قم سامان‌دهی کرده و طی این مدت اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی شهروندان به منظور بازسازی مناطق زلزله‌زده کند.

آتش‌زر با بیان اینکه شماره حساب مخصوص برای جمع‌آوری کمک‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد گفت: پس از دریافت مبالغ از مردم شریف قم، این ستاد ساخت مسجد، درمانگاه،‌ راه روستایی و سایر ساختمان‌های مربوط به خدمات عمومی را در 10 روستای تحویل داده شده به شهرداری قم آغاز خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: بازسازی منازل مسکونی در روستاهای آذربایجان شرقی با استفاده از وام دولتی و زیر نظر بنیاد مسکن صورت می‌گیرد اما احداث ساختمان‌هایی چون مسجد و درمانگاه توسط شهرداری‌های دیگر استان‌ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیشگامی مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه قم در زمینه امدادرسانی به سایر هموطنان گفت: امیدواریم در این مرحله نیز مردم قم همانند گذشته کمک‌های نقدی خود را به ستاد مذکور تحویل دهند تا هر چه زودتر شاهد بازسازی و رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده باشیم.

آتش‌زر با بیان اینکه زلزله آذربایجان تمام مردم ایران را داغدار کرد افزود: برخی در این میان شیطنت‌هایی کردند اما قم به عنوان یکی از نخستین استان‌ها در صحنه حضور یافت و امیدواریم در زمینه بازسازی نیز جزو نخستین شهرها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: مردم قم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را هر چند ناچیز باشد به این ستاد تحویل دهند و اگر افراد خیری حاضر به بنای مسجد یا درمانگاه نیز باشند این ستاد آمادگی دارد تا این کار را به نام آنها در مناطق زلزله‌زده انجام دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم توفیق الهی این بار هم نصیب مردم قم شود تا در این حرکت بزرگ معنوی شرکت کرده و ذخیره‌ای برای آخرت خود مهیا کنند و مردم استان نیز مطمئن باشند که حضور در چنین صحنه‌هایی برای کمک‌رسانی موجب رفع بلایا در ادامه زندگی خواهد شد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول