اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سود 7 درصد صورت می‌گیرد

پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات برای هر واحد دامی تخریب شده در زلزله

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای هر واحد دامی تخریب شده در مناطق زلزله‌زده از 100 میلیون تا 150 میلیون ریال تسهیلات با سود 7 درصد اعطاء می‌شود.

پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات برای هر واحد دامی تخریب شده در زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه جلسه مشترکی با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ‌نگهداری از احشام که اکنون پناهگاه‌های خود را از دست داده‌ و در صحرا پراکنده‌اند بسیار حائز اهمیت است، چراکه جدا از بحث اقتصادی، تلفات و پراکنده شدن لاشه‌های احشام می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را باعث شود.

وی ادامه داد: در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده و در نخستین مرحله 20 هزار متر فنس جهت حصارکشی و ساماندهی دام روستائیان در اختیار آنان قرار گرفته و در تلاش هستیم این مشکل در روزهای آتی مرتفع شود.

محمدیان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با همراهی معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان در سه روستای "زغن‌آباد" از توابع ورزقان، "اورنگ" از توابع شهرستان اهر و "کوویج (گیویج)" از توابع شهرستان هریس به صورت الگویی کار احداث اماکن دامی را آغاز می‌کند، ادامه داد: برای هر واحد دامی تخریب شده از 100 میلیون تا 150 میلیون ریال تسهیلات با سود هفت درصد اعطاء می‌شود و در تلاش هستیم ضمن کاهش سود بانکی از هفت درصد به چهار درصد ، بازپرداخت وام‌ها را تا 15 سال افزایش دهیم.

محمدیان در ادامه حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده استان را موجب آرامش آسیب‌دیدگان این حادثه دانست و افزود: برآیند تلاش مسئولان و اعضای ستاد بحران باید آرامش مردم باشد که به فضل الهی این مقصود با حضور مقام معظم رهبری حاصل شد.

غفور عبداللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این گفت‌وگو، با اشاره به اینکه 20 درصد تسهیلات واگذار شده برای تهیه مصالح ساختمانی اماکن دامی در نظر گرفته شده است، افزود: نقشه طراحی شده برای اماکن دامی مناطق زلزله‌زده به غیر از سه روستایی که کلاً جابجا می‌شوند به صورت کوچه‌های دامی مجزا از کوچه‌های محل سکونت ساکنان این مناطق ساخته می‌شوند و در این اماکن 50 متر برای اماکن نگهداری دام و 20 متر نیز برای انبار علوفه، نهاده‌ها و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

اکبر فتحی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همچنین با بیان اینکه در این سازمان تلاش کرده‌ایم برای اماکن دامی، نقشه‌ای با مصالح سبک و ارزان ارائه کنیم و این سازمان به همراه سازمان جهادکشاورزی استان کار نظارت بر ساخت اماکن دامی را برعهده خواهد داشت، افزود: کارشناسان و نمایندگان این سازمان از روز یکم شهریور ماه به همراه کارشناسان و نمایندگان بانک کشاورزی ضمن استقرار در روستاهای تخریب شده، کار واگذاری تسهیلات و آغاز عملیات بازسازی اماکن دامی را آغاز خواهند کرد.

داود برنج‌فروش، مدیر شعب بانک کشاورزی استان در این گفت‌وگو با بیان اینکه تسهیلات واگذاری به اماکن دامی به صورت سه سال تنفس همچون وام مسکن مهر خواهد بود، افزود: تسهیلات پرداختی از طریق این بانک به زلزله‌زدگان به صورت ضامن زنجیره‌ای در بین خود روستائیان بوده و بدون توجه به سررسید وام‌های گذشته آنان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول