اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد

کشت ردیفی نخود در 10 هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: درسال‌جاری در 10 هزار هکتار از مزارع استان کشت ردیفی نخود انجام شد.

کشت ردیفی نخود در 10 هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه

افشین صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای تولید بالا و از بین بردن علف‌های هرز 3 مرکز تولید حشرات مفید در استان راه‌اندازی که یکی از این مراکز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

صفوی تصریح کرد: بخش خصوصی در تولید حشرات مفید در استان توانست 4 میلیون زنبورها برو‌براکن تولید‌ کنند که آفات مزارع را به طریقه بیولوژیک از بین می‌برند.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان به دنبال این است که محصول نخود کرمانشاه را به عنوان" محصول گواهی شده سالم " تولید و در سطح کشور ارائه کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد اراضی استان دیم است‌، تصریح کرد: برای مقابله با خشکسالی باید کارهای مدیریتی انجام داد تا میزان تبعات خشکسالی بر کشاورزی کاسته شود.

وی در پایان از کشاورزان خواست تا با کشت به‌موقع و قبل از بارش موثر به‌خصوص در مناطق معتدل و سردسیر در مهرماه کشت خود را از بارانی که به آن "پله" می‌گویند سیراب کنند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول