اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

فاز اول دشت گلفرج در سطح 700 هکتار در حال واگذاری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز واگذاری 700 هکتار از اراضی دشت گلفرج شهرستان جلفا خبر داد و گفت: در این واگذاری، اولویت اول با ساکنان بومی منطقه بوده است.

فاز اول دشت گلفرج در سطح 700 هکتار در حال واگذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: از 430 نفر متقاضی برای دریافت زمین در دشت «گلفرج»، با بررسی‌های انجام شده توسط مسئولان ذیربط 220 نفر واجد شرایط دریافت زمین تشخیص داده شده‌اند که از این تعداد 130 نفر تمام شرایط لازم را کسب کرده و کار واگذاری اراضی برای توسعه بخش کشاورزی به این افراد در حال انجام است.

وی همچنین از آماده‌سازی فاز دوم این دشت در سطح یک‌هزار هکتار خبر داد و افزود: 350 هکتار اقدامات زیربنایی به اتمام رسیده و بقیه نیز در حال انجام است.

محمدیان با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری ارس یک ظرفیت بزرگ در منطقه، برای توسعه کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود، گفت: در صورت انتقال آب رودخانه ارس اراضی دیم به آبی تبدیل و همچنین با توسعه دشت گردیان و گلفرج برای استفاده از ظرفیت منطقه آزاد به نحو شایسته برای 19 شهرستان دیگر نیز الگو خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان جلفا در منطقه آزاد تجاری ارس واقع شده و از معافیت مالیاتی برخوردار است گفت: بایستی زمینه لازم را برای بازاریابی، صادرات، افزایش کیفیت و کمیت تولید و راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی فراهم کرد و همچنین با وارد کردن یک سری تجهیزات الگویی و انتقال آب رودخانه ارس، کشاورزی این شهرستان را به نحو شایسته توسعه دهیم.

رضا مظلومی، مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان جلفا نیز در این مراسم گفت: 2 هزار نفر از افراد جویای کار و متقاضی دریافت زمین در دشت گلفرج توسط اداره تعاون معرفی شده که مقدمات بررسی و اولویت‌بندی در دریافت زمین، توسط مسئولان ذیربط در حال پیگیری و انجام است.

در پایان این مراسم، با تقدیر از خدمات 6 ساله رضا مظلومی، رضا عباسی به عنوان سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا معرفی و مشغول به کار شد. رضا مظلومی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه معرفی و مشغول به کار شده است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول