اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

حضور بان‌‌کی‌‌مون در اجلاس توطئه منزوی کردن ایران را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: حضور سران و هیئت‌های عالی‌رتبه بیش از 120 کشور جهان و همچنین دبیر کل سازمان ملل در تهران، توطئه منزوی کردن جمهوری اسلامی را خنثی کرده است.

حضور بان‌‌کی‌‌مون در اجلاس توطئه منزوی کردن ایران را خنثی کرد

فاطمه رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج درباره دستاوردهای اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان اظهار داشت: دستاوردها و موفقیت‌های این نشست از چند زاویه قابل تحلیل و بررسی است.

وی تصریح کرد: این دستاوردها را می‌توان در سه حوزه اصلی از جمله ایران به عنوان میزبان، جهان اسلام و بالاخره کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها دسته‌بندی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا برگزاری موفقیت‌‌آمیز این اجلاس برای کشورهای اسلامی دارای دستاوردهای مهمی بود، چرا که موجب نزدیک‌تر گشتن مواضع و همچنین آشنایی سران ممالک اسلامی با نظرات یکدیگر به واسطه برگزاری نشست‌های حاشیه‌ای دو و یا چند جانبه شده است.

رهبر ادامه داد: در مورد اعضای جنبش عدم تعهد نیز همانطور که برای همگان آشکار بوده، کشورهای اروپایی تلاش بسیاری برای ایجاد اختلاف میان اعضا انجام داده و می‌دهند.

این مسئول گفت: بنابراین حضور و مشارکت گسترده این کشورها در اجلاس تهران موجب تحکیم روابط میان آنها شده که این مهم به طور قطع در مقابله با زورگویی‌های غرب موثر و کارآمد خواهد بود.

وی مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران را برای ایران و دوستان جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: برگزاری هر نشست بین‌المللی برای کشور میزبان امتیازات بسیاری دارد و با توجه به شرایط حساس جهان در مورد ایران به ویژه وجود تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف شاهد دستاوردهای بسیاری برای جمهوری اسلامی بودیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال‌های اخیر پروژه منزوی کردن جمهوری اسلامی و ایجاد اختلاف میان ما با دیگر کشورها به راه افتاد و غربی‌ها تلاش بسیاری برای منزوی کردن کشورمان انجام دادند.

رهبر افزود: با این وجود حضور سران و هیئت‌های عالی رتبه بیش از 120 کشور در اجلاس تهران به همراه بان ‌کی‌مون‌ دبیر کل سازمان ملل موجب شد تا پروژه ایران هراسی غربی‌ها به طور کامل با شکست روبه‌رو شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: متولیان سیاست خارجی کشورمان با عمل به رهنمودهای ارزشمند رهبری معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه اجلاس شانزدهم، موجب کارآمدی بیشتر جنبش عدم تعهد و افزایش دستاوردهای این اجلاس برای همه کشورهای عضو شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول