اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

40 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در غیر رشته‌ تخصصی‌شان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 40 هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در کشور وجود دارند که در رشته تخصصی خود فعالیت ندارند.

40 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در غیر رشته‌ تخصصی‌شان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محمد مهدی‌نژاد در مراسم اختتامیه سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاه‌شناسی درخت که در دانشگاه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد با بیان اینکه بحث تغییر اقلیم، بحران عظیمی است و هزینه‌های فراوانی برای تامین محیط زیست باید صورت گیرد اظهار داشت: موضوع‌های خشکسالی و تغییر آب و هوا معضلی است که باید به صورت کارشناسانه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به پیشرفت علمی کشور در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی تصریح کرد: هشتمین کشور دنیا در مدار قرار دادن ماهواره محسوب می‌شویم.

این مسئول میزان سن بیشتر کارشناسان امور تحقیقاتی کشور را 25 تا 30 سال دانست و گفت: محققان و پژوهشگران جامعه جوان بوده و می‌توانند سال‌ها در تولید علم شرکت کنند.

وی به سیاست‌های وزارت علوم در بخش کاربردی کردن تحقیقات اشاره کرد و اظهار داشت: برای هدفمند شدن فعالیت‌های پژوهشگران تحقیقات باید کاربردی شود که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفت.

مهدی‌نژاد یادآور شد: آیین‌نامه ارتقا، فرصت مطالعاتی، تشویق مطالعات، پذیرش دانشجو، تحصیلات تکمیلی و اعتبار مناسب برای علم نافذ اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و محققان علوم مختلف توان تحول علمی کشور را دارند خاطر نشان کرد: دانشگاهیان با ایده‌های محوری در بخش‌های کشاورزی و رشته‌های مختلف در شرایطی که بازار داشته باشند، اقدام کنند.

مهدی‌نژاد از حضور 4 میلیون و 200 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: سالانه کمتر از یک میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد: 13 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه‌های دولتی و سه درصد در علوم پزشکی و بقیه در سایر دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی و ... تحصیل می‌کنند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 40 هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در کشور وجود دارند که در رشته تخصصی خود فعالیت ندارند اظهار داشت: فعالیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی باید تخصصی بر اساس نیاز جامعه و بازارپسند باشد.

وی به حمایت رئیس جمهور از بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشور در بحث کشاورزی حساس شده است و امسال رئیس جمهور افزایش 2 میلیون هکتار و ارتقای کمی و کیفی فضای کشاورزی در سطح را مطرح کرد که این اقدام می‌تواند فضای کسب و کار را برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته کشاورزی ایجاد کند.

مهدی‌نژاد دانشجویان دکترای کشاورزی را همکاران تحقیقاتی دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه می‌تواند با همکاری تحقیقاتی دانشجویان دکترا فضای اقتصادی ایجاد کند و درآمدزا باشد.

وی آمایش آموزش و پژوهش را برای جذب و استفاده مفید از نیروهای تحصیلکرده مطرح کرد و گفت: میزان دانش‌آموختگان باید متناسب با نیاز جامعه باشد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول