اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری

407 میلی‌متر بارندگی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون افزون بر 407 میلی‌متر بارندگی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

407 میلی‌متر بارندگی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

شاهرخ پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون افزون بر 407 میلی‌متر بارندگی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

وی افزود: این میزان ثبت بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

پارسا ادامه داد: این در حالی است که میزان ثبت بارندگی‌ها در سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 20 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 22 درصدی کاهش بارندگی‌ها در این استان در مقایسه با میانگین بلندمدت یک سال زراعی کامل خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری بارش‌های جوی در این استان کاهش محسوسی داشته است که این مسئله ضرورت مصرف بهینه آب را بیش از پیش توجیه می‎سازد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در 24 ساعت گذشته در این استان، گفت: طی فعالیت سامانه بارشی در 24 ساعت گذشته در این استان شاهد بارش باران در نقاط مختلف این استان بودیم.

پارسا ادامه داد: بر این اساس بیشترین بارش‎های ثبت شده در این استان در شهر بروجن با 6/5 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پس از بروجن، شهرستان کوهرنگ با 2/4 میلی‌متر و اردل با 8/1 میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته است.

وی با اشاره به وضعیت جوی این استان در چند روز آینده، گفت: هوای این استان در طی سه روز آینده قسمتی ابری همراه با افزایش ابر در برخی از نقاط، رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

پارسا همچنین با اشاره به دمای هوا در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان، گفت: حداقل دمای شهرکرد در 24 ساعت گذشته 10 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد، کوهرنگ حداقل 10 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد، لردگان حداقل 15 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 34 درجه سانتی‌گراد و بروجن حداقل هشت درجه سانتی‌گراد و حداکثر 27 درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

وی ادامه داد: فرخشهر حداقل 11 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 29 درجه سانتی‌گراد، سامان حداقل 15 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 27 درجه سانتی‌گراد، بلداجی حداقل 11 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 27 درجه سانتی‌گراد، بن حداقل 11 سانتی‌گراد و حداکثر 28 درجه سانتی‌گراد و اردل حداقل 17 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 33 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری دمای فعلی شهرکرد را 18 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: میزان دمای هوای امروز نسبت به روز گذشته چهار درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول