اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری

میزان بارندگی در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری 24 درصد کاهش یافته است.

میزان بارندگی در آذربایجان‌غربی کاهش یافته است

فرخ مطلبی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال زراعی 90 -91 به عبارتی از مهر ماه سال گذشته تا امروز میزان بارندگی 24 درصد نسبت به مدت مشابه و نسبت به نرمال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 50 میلی‌متر میزان بارندگی در سطح استان کاهش یافته است، ادامه داد: بیشترین بارندگی از سردشت با 668 میلی‌متر رخ داده همچنین کم‌ترین میزان بارندگی نیز از میاندوآب با 293 میلی‌متر گزارش شده است.

مطلبی‌فرد اضافه کرد: سال زراعی جاری در ارومیه 228 میلی‌متر بارندگی رخ داد که نسبت به مدت مشابه در دوره قبل 87 میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سطح استان بارندگی نسبت به سال قبل و نرمال کاهش یافته است، ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی در جنوب استان رخ داده است، بارندگی در مرکز و شمال استان چندان خوب نبوده، ولی در کهریز و انزل نزولات جوی خوبی صورت گرفت.

مطلبی‌فرد با اشاره به اینکه دمای هوا کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: متوسط دمای هوا در سال گذشته 10 درجه سانتیگراد بود ولی در سال جاری 9 ممیز و هفت دهم است که نشان می‌دهد دمای هوا یک درجه نسبت به نرمال با کاهش همراه است.

مدیرکل اداره هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این استان در سال زراعی جاری از دیدگاه علم هواشناسی با خشکسالی متوسط روبه‌رو است که این مسئله  بیشتر به شهرستان‌های میاندوآب و نقده مربوط می‌شود زیرا میزان وقوع بارش در این مناطق نسبت به سال‌های قبل اندک است.

مطلبی‌فرد گفت: با توجه به میزان دما و بارندگی باید اذعان کرد ارومیه در شرایط خشکسالی متوسط قرار دارد.

مدیرکل اداره هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اطلاعات موجود در ارتباط با شرایط جوی و تغییرات بارندگی در این استان می‌تواند برای همه دستگاه‌های اجرایی جهت تصمیم‌گیری در امور مختلف مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول