اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هواشناسی خوزستان خبر داد

شرجی 91 درصد دمای هوا 47 درجه در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از افزایش رطوبت نسبی در خوزستان به 91 درصد خبر داد و گفت: شهرهای ساحلی در خوزستان شاهد کاهش دید افقی هستند.

شرجی 91 درصد دمای هوا 47 درجه در خوزستان

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرایط کنونی شرجی اکثر شهرهای استان خوزستان را در برگرفته است و این شرایط نیز در حال تقویت است.

وی با اشاره به بیشترین میزان شرجی در خوزستان گفت: شهرهای ماهشهر با 91 درصد، آبادان با 90 درصد و هندیجان با 89 درصد بیشترین میزان رطوبت نسبی در خوزستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دمای هوا در شهرهای استان به مرز 45 درجه رسیده است و بیشترین درجه حرارت شهرهای استان خوزستان به آبادان با 47 درجه سانتیگراد اختصاص دارد.

دهملایی با تأکید بر اینکه وضعیت افزایش رطوبت نسبی در شرایط کنونی متوقف شده است، افزود: در شرایط کنونی به دلیل افزایش درجه حرارت هوا میزان رطوبت نسبی در استان کاهش یافته است ولی این شرایط از شامگاه تقویت می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با تأکید بر اینکه این سامانه مرطوب در استان مستقر خواهد بود، خاطر نشان کرد: این سامانه تا پایان وقت فردا در استان خوزستان باقی خواهد ماند.

همه ساله بیش از 25 روز از 31 روز شهریور ماه در استان خوزستان شرجی است که اصطلاحا به آن خرماپزان می‌گویند.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول