اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس کتاب شب‌های پیشاور

برنامه دیالوگ از کانال ندای اسلام پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانال ندای اسلام از پخش برنامه دیالوگ از این شبکه بر اساس کتاب «شب‌های پیشاور» نوشته عالم شیعی سلطان الواعظین شیرازی در شهریور ماه امسال خبر داد.

برنامه دیالوگ از کانال ندای اسلام پخش می‌شود

سیدحامد حسینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تولید برنامه دیالوگ Dialogue اظهار کرد: دیالوگ عنوان برنامه‌ای جدید و جذاب است که شهریور ماه از کانال ندای اسلام به روی آنتن می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه بر اساس کتاب «شب‌های پیشاور» نوشته عالم شیعی سلطان الواعظین شیرازی طراحی و تولید شده است.

مدیر کانال ندای اسلام عنوان داشت: عالم شیعی سلطان الواعظین شیرازی در این کتاب از جلساتی صحبت می‌کند که در آن از برادران و علمای سنی دعوت کرده تا شبهات و سئوالات خود را درباره شیعه مطرح کرده و وی به همه آنها پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ دیالوگ گفت: در این برنامه تلاش شده تا پرسش‌ها و پاسخ‌ها به صورت روایی - نمایشی برای مخاطب اجرا شود.

حسینیان یادآور شد: فخر روحانی عضو هیئت علمی دانشگاه قم به عنوان کارشناس در پایان هر برنامه در ارتباط با هر شبهه توضیحات کامل‌تری را ارائه می‌دهد.

برنامه دیالوگ روزهای یکشنبه به مدت 15 دقیقه از ساعت 11 و 55 دقیقه تا 12 و 10 دقیقه از کانال ندای اسلام پخش می‌شود.

برنامه‌های کانال ندای اسلام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.coiradio.com و پخش ماهواره هاتبرد با فرکانس 12/437 GHz  افقی27500  قابل دریافت است.

مرحوم سید محمدبن‌علی‌اکبر مشهور به سلطان الواعظین شیرازی فرزند اشرف الواعظین حاج علی‌اکبر در حدود سال 1275 شمشی در تهران متولد شد و مقدمات را در تهران فرا گرفت.

سید محمد سپس برای تکمیل علم و کمال خویش به کشورهای عراق، سوریه، فلسطین، اردن، مصر و هندوستان مسافرت کرد و با گروه‌های بسیاری از یهودیان، مسیحیان، برهمائیان و مسلمانان اهل سنت و.... مناظرات دینی و مذهبی داشت.

مرحوم سلطان الواعظین در ربیع‌الاول سال 1345 هجری قمری در حالیکه بیش از 30 سال نداشت، پس از تشرف به حج از طریق دریا، به کراچی و دیگر شهرهای مهم هند و پاکستان رفته و بنا به درخواست دوستان خود و با توجه به شهرتی که داشت جلسات مناظره متعددی با علمای هند و سایر مذاهب اسلامی برگزار کرد.

وی اگر چه بیشتر عمر خویش را صرف تبلیغ، وعظ و خطابه کرد و در این زمینه موفق بود ولی از تألیف و تدوین کتب سودمند و نافع برای جامعه اسلامی غافل نماند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول