اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند تولیدکننده سوغات و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

میراث فرهنگی زمینه معرفی غذاهای سنتی را به جامعه فراهم کرد

خبرگزاری فارس: هنرمند تهیه و طبخ‌کننده غذاهای سنتی، سوغات و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه‌های میراث فرهنگی زمینه معرفی غذاهای سنتی را به جامعه فراهم کرده است.

میراث فرهنگی زمینه معرفی غذاهای سنتی را به جامعه فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، اشرف فایطونچی در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان در مسجد کبود تبریز، با اشاره به تاثیر برپایی نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و غذاهای سنتی اظهار کرد: نمایشگاه‌ها زمینه بسیار مساعدی را فراهم کرده‌اند تا غذاهای سنتی که از فهرست ‌غذای غذاخوری‌ها خارج شده بود بار دیگر به این فهرست ‌برگردند و در جامعه به خوبی معرفی شوند.

وی افزود: در سال‌های اخیر علاقمندی جوانان به غذاهای آماده بیشتر شده و نسبت به غذاهای سنتی به مرور بی‌توجه شده‌اند که برگزاری نمایشگاه‌های سوغات و صنایع‌دستی و غذاهای سنتی و عرضه و نمایش تنوع این اغذیه تاثیر خوبی در افزایش علاقمندی این قشر به غذاهای سنتی داشته است.

فایطونچی ادامه داد: از سوی دیگر رویکرد غذاخوری‌ها با توجه به تغییر ذائقه جوانان به فست‌فودها بوده که تبلیغات و معرفی این غذاهای سنتی در نمایشگاه‌ها باعث شده تا غذاهایی همچون کوفته تبریزی بار دیگر وارد فهرست غذای  غذاخوری‌‌ها شوند.

وی با تاکید بر تلاش ارزنده سازمان میراث فرهنگی استان در حفظ اصالت غذاهای سنتی یادآور شد: گردشگران در هر شهر بیش از هر چیزی علاقمند به چشیدن غذاهای محلی و سنتی آن منطقه هستند که توجه به این مهم در غذاخوری‌ها ضروری است که در بازگشت فرهنگ استفاده از غداهای بومی و محلی در میان مردم نقش نمایشگاه‌ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان پررنگ و چشمگیر است.

این هنرمند تبریزی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های متعددی در تبریز و دیگر نقاط کشور با معرفی از سوی سازمان میراث فرهنگی استان شرکت کرده است، گفت: غذای محلی و بومی هر منطقه نشانگر فرهنگ و معرف آن شهر است که با تاکید بر این موضوع در نمایشگاه‌های بسیاری در سراسر کشور شرکت کرده‌ام و در معرفی فرهنگ و غذاهای بومی استان و شهر خود تلاش کرده‌ام که مردمان جنوب یکی از پرطرفدارترین مردمان نسبت به غذاهای تبریز هستند.

فایطونچی با اشاره به تنوع بالای غذاهای سنتی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: انواع کوفته‌ها همچون کوفته تبریزی، انواع دلمه‌ها، خورشت هویج، انواع نان‌ها همچون نان اسکو، انواع ترشیجات و دسرها و مرباها، انواع آش‌ها، آبگوشت‌های محلی، کباب ترکی و بناب تنها بخشی از غذاهای متنوع و خوش‌طعم تبریز و شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی غذاهای سنتی در عین حال که باعث آشنایی با فرهنگ و سنت مردم هر منطقه می‌شود، از سوی دیگر با توجه به غنا و ارزش غذایی بالایی که دارند در تغذیه مناسب و تغییر ذائقه جوانان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول