اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11روز تا افتتاح بزرگترین پرده سینمایی کشور

بی‌احتیاطی کارگران عامل آتش‌سوزی پردیس سینمایی "هویزه" مشهد شد

خبرگزاری فارس: در حالی که تنها 11 روز تا افتتاح بزرگترین پرده باقی‌مانده است ظهر امروز بی‌احتیاطی کارگران سبب آتش‌سوزی در پشت‌بام این پردیس سینمایی در مشهد شد.

بی‌احتیاطی کارگران عامل آتش‌سوزی پردیس سینمایی "هویزه" مشهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پس از یک سال از زمان آغاز اجرای عملیات بازسازی پردیس سینمایی "هویزه " مشهد و پس از وعده‌های فراوان برای افتتاح آن، بنا بر گفته مسئولان موسسه سینما شهر قرار شده بود که این پردیس سینمایی 16 شهریور ماه سال جاری همزمان با جشنواره فیلم‌سازان مستقل با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس افتتاح شود.

شاید خیلی از مشهدی‌ها منتظر بازگشایی سینما هویزه در مرکز و قلب پایتخت معنوی ایران هستند تا پس از سال‌ها در مجموعه سینمایی حرفه‌ای به تماشای فیلم بنشینند و از تماشای فیلم مورد علاقه خود لذت ببرند.

البته در این ارتباط وعده‌های فراوانی برای افتتاح این سینما داده شده است اما تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشده است و این در حالی است که ظاهراً اختلافات حوزه هنری و موسسه سینما شهر بر سر نحوه بهره‌برداری، سبب تاخیر در بازگشایی و افتتاح این مجموعه سینمایی شده است.

اما این وعده‌ها تاکنون ادامه داشته است؛ البته مسئولان موسسه سینما شهر اعلام کردند که این پردیس سینمایی 16 شهریور ماه امسال با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود.

این وعده‌ها در حالی داده می‌شود که ظهر امروز این پردیس سینمایی مشهد با حادثه آتش‌سوزی مواجه شده و این سانحه خسارت‌هایی نیز در برداشت.

حضور به موقع آتش‌نشانی از گسترش حریق به سالن‌های سینما جلوگیری کرد

اما در همین راستا مجید شادی، مدیر حوزه 2 عملیات آتش نشانی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد:‌ این سانحه در اثر بی‌توجهی و بی‌احتیاطی کارگران به وقوع پیوسته است.

شادی، در تشریح جزییات این حادثه گفت:‌ حریق در قسمت پشت‌بام سینما هویزه ایجاد شده است که عامل آن نیز بی‌احتیاطی جوشکاری و فرزکاری و نصب تهویه و غیره در اطراف چسب آهن بوده که سبب ایجاد حریق شد.

وی افزود: البته این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته و تنها خسارت‌های مادی به قسمت پشت‌بام سینما، تاسیسات نصب شده بالای پشت‌بام و بخشی از نمای این مجموعه وارد شد.

مدیر حوزه 2 عملیات آتش‌نشانی شهرداری مشهد، خاطر نشان کرد: مساحت حریق ایجاد شده در حدود 500 متر مربع بوده است.

وی در ارتباط با تیم‌های اعزامی به حادثه گفت: از مجموع 22 ماشین در اختیار حوزه 2 آتش نشانی، 14 ماشین از ایستگاه‌های 2، 3، 4، 1،11 و ایستگاه 32 و پایگاه یک اعزام شدند؛ نخستین تیم اعزامی در مدت 2 دقیقه به حادثه اعزام شدند و مابقی نیز پس از آن به محل حادثه رسیدند و کل مراحل اطفاء حریق 10 دقیقه به طول انجامید.

شادی در ادامه با تاکید بر سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی در اطفای حریق اظهار داشت: اگر سرعت عمل آتش‌نشانی نبود در حال حاضر شاهد گسترش حریق به سالن‌های سینما ‌بودیم در حالی که با پیش‌بینی‌های لازم و با سرعت عمل نیروها از سرایت آن به سینما جلوگیری شد.

بنابر این گزارش در این پردیس سینمایی، فضاهایی چون سینما، گالری و کافی‌نت ایجاد شده و در سیستم‌های اطفای حریق، کنترل نظارت محیطی(مانیتورینگ) و تهویه آن مدرن‌ترین فناوری‌های روز به خدمت گرفته شده است.

این مجتمع نخستین پردیس سینمایی کشور است که فاقد فضاهای تجاری هم‌کنار است.

پردیس سینمایی هویزه با پنج سالن در اندازه‌های بزرگ و کوچک با زیر بنای یک هزار مترمربع ساخته شده است.

برای انجام بازسازی و احداث سالن‌های جدید در پردیس سینمایی هویزه بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده است و همچنین این مجموعه قابلیت پخش همزمان فیلم 35 میلیمتری و دیجیتال را دارد و یکی از سالن‌های آن امکان پخش فیلم سه‌بعدی را هم دارد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول