اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

پروژه‌ آبیاری قطره‌ای در نیشابور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور از افتتاح پروژه آبیاری قطره‌ای با اعتبار 2 میلیارد و 590 میلیون ریال در هفته دولت خبر داد.

پروژه‌ آبیاری قطره‌ای در نیشابور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، سیدغلام‌رضا نبوی اظهار کرد: اجرای پروژه فوق از ابتدای سال‌جاری در اراضی نوبهار واقع در روستای حشمتیه بخش زبرخان شروع شده و در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این طرح توسط جلیل‌ کدخدائیان برای آبیاری 113 هکتار سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای با اعتبارات بلاعوض دولتی و سرمایه‌گذاری شخصی انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح راندمان آبیاری را از 46 درصد به 85 درصد افزایش داده و در هر سال زراعی بیش از 408 هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

نبوی‌نامقی به سایر طرح‌های آماده بهره‌برداری جهاد کشاورزی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: از مجموع 13 طرح قابل افتتاح، 9 پروژه موجب صرفه‌جویی بیش از 2 میلیون مترمکعب آب در کشاورزی شهرستان می‌شود.

وی اضافه کرد: از سال 84 تا 90 بیش از 5 هزار هکتار طرح آبیاری تحت‌فشار در شهرستان اجرا شده است که این رقم بیش از تمام طرح‌های اجرا شده از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است. 

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول