اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

خراسان رضوی قطب فرهنگی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با بالاترین جمعیت دانش‌آموزی قطب فرهنگی کشور تلقی می‌شود.

خراسان رضوی قطب فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشهد اظهار کرد: آموزش و پرورش استان روند رو به رشدی در تمام مقاطع تحصیلی داشته است.

فخریان افزود: کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور 91 توسط دانش‌آموزان استان و رشد 5.2 درصدی قبولی در پایه متوسطه مبین این رشد چشمگیر است.

وی در این راستا افزود: حضور دانش‌آموزان مشهدی در صحنه المپیادهای کشوری و بین‌المللی و کسب رتبه توسط آنها از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش استان برشمرده می‌شود.

فخریان در ارتباط با وضعیت کنونی مدارس گفت: از یک میلیون و 79 هزار دانش‌آموز در سطح استان، 490 هزار مشهدی هستند که بیشترین جمعیت دانش‌آموزی کشور را داراست.

وی تصریح کرد: تعداد همکاران فرهنگی در استان 87 هزار نفر است که با اختلاف زیادی نسبت به جمعیت 64 هزار نفری فرهنگیان تهران رسالت سنگینی در بحث آموزش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تغییر روند ثبت‌نام مدارس گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان امسال دو ماه زودتر انجام شده و در حال حاضر 950 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و الباقی آنها به دلایل خاص با تاخیر در شهریور ماه ثبت‌نام می‌شوند.

وی تاکید کرد: 31 هزار نفر از معلمان استان و به‌ ویژه 18 هزار نفر در مقطع ابتدایی و به وسیله سامانه نقل و انتقالات الکترونیک ابلاغ گرفته‌اند؛ همچنین در صورتی که مبدأ نیاز به انتقال داشته باشد و مقصد عدم موافقت خود را اعلام کند انتقال نیرو انجام نمی‌شود.

فخریان با توصیف نیروهای مازاد اناث در استان و کمبود فرهنگیان ذکور افزود: هم‌اکنون 1555فرهنگی خانم در شهر مازاد هستند و با توجه به تفکیک جنسیتی مدرس در مدارس دخترانه و پسرانه با کمبود نیرو در مدارس پسرانه روبرو هستیم که باید با سرعت هر چه بیشتر به ساماندهی آن بپردازیم.

وی با توجه به اجرای طرح 3-3-6 گفت: برای پایه ششم 3 هزار و 795 کلاس باید دایر شود و در حال حاضر 11 معلم برای تدریس این پایه تا پایان آذرماه آموزش می‌بینند.

فخریان افزود: آموزش و پرورش استان با  کمبود یک‌هزار و 270 کلاس مواجه است که 630 کلاس تامین شده؛ 525 کلاس توسط تعمیرات در ساختمان، 51 کانکس برای مدارس مرزی و 100 کلاس دیگر از طریق مقاوم‌سازی برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش ظرفیت نیروی انسانی خبر داد و افزود: 370 نفر از فارغ‌التحصیلان تربیت معلم، 570 سرباز معلم و 800 نفر از نهضت سوادآموزی جذب آموزش پرورش شده‌اند.

فخریان از دانشکده وی‍ژه فرهنگیان یاد کرد و گفت: این دانشکده با دو پردیس دختران و پسران برای 16 رشته مجوز گرفته است که با 25 هزار نفر ظرفیت؛ استان 2 هزار نفر سهمیه دارد. 

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول