اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

سال گذشته 35 میلیون انواع بیمه‌نامه در کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه کشور در سال گذشته 35 میلیون انواع بیمه‌نامه صادر کرده و 7 میلیون پرونده خسارت تشکیل داده است.

سال گذشته 35 میلیون انواع بیمه‌نامه در کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحیم مصدق ظهر امروز در جلسه معارفه رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان کردستان در سنندج ضمن اشاره به مشکلات ایجاد شده برای شرکت‌های خارجی بیمه‌کننده نفتکش‌ها اظهار داشت: هزینه بیمه مسئولیت در برابر آلودگی آب‌ها برای هر نفتکش یک میلیارد دلار است که با وجود بالا بودن این رقم، بیمه مرکزی به خوبی جای شرکت‌های بیمه‌گر خارجی را پر کرده و نقش بسزایی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها ایفا کرد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی یکی دیگر از کارهای انجام شده در صنعت بیمه را تشکیل شورای فقهی عنوان کرد و گفت: استفاده از نظرات علمای دینی در مفاهیم بیمه‌ای ضرورتی است که موجبات درستی و راستی را در تدوین آئین‌نامه‌ها و مقررات فراهم می‌آورد.

وی افزود: علمای اهل تسنن به علل مختلف برخی قراردادهای بیمه‌ای را نمی‌پذیرند و به جای آن با عقود تکافل فعالیت‌های بیمه‌ای خود را انجام می‌دهند که در همین خصوص ماموریتی به پژوهشکده بیمه واگذار شده تا مطالعات و بررسی‌های لازم و مکفی در خصوص چگونگی و شیوه انعقاد قراردادهای اهل تسنن انجام شود.

مصدق در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات و فعالیت‌های بیمه در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: صنعت بیمه کشور در سال گذشته 35 میلیون بیمه‌نامه صادر و 7 میلیون پرونده خسارت تشکیل داده است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت‌های پرداخت شده توسط بیمه با رفاه شهروندان در ارتباط بوده که 4 میلیون پرونده خسارت بیمه تکمیلی درمان سندی روشن برای اثبات این ادعاست.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اعلام تشکیل یک‌میلیون و 300 هزار پرونده خسارت مربوط به بیمه شخص ثالث در سال 90، تصریح کرد: جبران این تعداد خسارت توسط بیمه از بروز اختلاف در بین مردم جلوگیری کرده و از تشکیل پرونده در دعاوی قضایی جلوگیری کرده است.

وی دریافت بیمه در صورت بروز خسارت را حق مسلم یک بیمه‌گذار دانست و گفت: مبنای اساسی کار ما رعایت عدالت و شرافت انسانی است و کسانی که برای دریافت خسارت به ما مراجعه می‌کنند صدقه و کمک نمی‌خواهند بلکه خواهان مطالبه حقوق خود براساس قرارداد منعقد شده با بیمه‌گر هستند.

مصدق گفت: اصل اول در بیمه حد اعلای حسن‌نیت است و لازم است همکاران ما با ارائه توضیحات کافی به مشتریان موارد تعهد خود را به روشنی برای آنان بیان کنند و موارد خارج از تعهد را هم برای بیمه‌گذار تبیین کنند تا مردم از حقوق خود آگاه باشند و از سرخوردگی آنان هنگام بروز خسارت جلوگیری شود.

گفتنی است در پایان این جلسه جمال یوسفی به سمت رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان کردستان از سوی رئیس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برای مدت یکسال منصوب شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول