اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار:

66 پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: هم‌اکنون عملیات احداث 66 پروژه در شهرستان مرزی بیله‌سوار در حال اجراست که تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

66 پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد ظهر امروز در جریان افتتاح چندین پروژه روستایی در بیله‌سوار اظهار داشت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومان در حال اجراست که شاخص‌ترین آن مجتمع آبرسانی خروس‌لو با پوشش 170 روستا و تامین آب شرب سالم و بهداشتی اهالی روستاهای اطراف است.

وی از احداث سالن مسافری پایانه مرزی بیله‌سوار و همچنین ضرورت تکمیل سد پایاب خدا‌آفرین و پروژه محوطه‌سازی گمرک بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه بالیقلو و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و همچنین تکمیل مدارس شبانه‌روزی بیله‌سوار و جعفر‌آباد در اولویت قرار دارد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: تکمیل و بهره‌برداری مسکن مهر در دو شهر جعفر‌آباد و بیله‌سوار، انتقال خط گاز به چندین روستا، تکمیل کتابخانه مرکزی بیله‌سوار، تعریض کمر‌بندی این شهر، احداث ساختمان نمایندگی ایران خودرو، هتل سه ستاره بیله‌سوار، تکمیل راه‌ها و مدارس روستایی و همچنین کتابخانه‌های مناطق محروم از جمله پروژه‌هایی است که در قالب مهر ماندگار در این شهرستان در حال اجراست.

زیبانژاد یادآور شد: در هفته دولت در شهرستان مرزی بیله‌سوار 15 پروژه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت دسته‌جمعی با حضور استاندار اردبیل افتتاح شد.

این مسئول گفت: خط انتقال آب جعفر‌آباد، زهکشی زیر‌زمینی در یکی از روستاهای این شهرستان به مساحت یک‌هزار و 500 هکتار، افتتاح مدرسه شش کلاسه خلیفه‌لو، خوابگاه دانش‌آموزی، کانون تربیتی فرهنگی کمیته امداد، برق‌رسانی به چندین قشلاق، بهره‌گیری روستاییان از اینترنت پر‌سرعت و همچنین افتتاح چندین مسکن مدد‌جویی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از جمله آنهاست.

333 طرح توسعه کشاورزی به بانک‌ها معرفی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان بیله‌سوار در بخش دیگری از سخنان خود به چهره ممتاز شهرستان بیله‌سوار در بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و بیان داشت: این شهرستان که به انبار غله استان معروف است در طرح توسعه بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در قالب کارگروه توسعه بخش کشاورزی 333 طرح توسعه و سرمایه‌گذاری این بخش با 9 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 365 نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

زیبانژاد افزود: طرح‌های مصوب اغلب در حوزه زراعت و تاسیس و راه‌اندازی شهرک دامپروری و گلخانه‌ای است.

وی گمرک را دیگر ظرفیت این شهرستان در توسعه تجارت خارجی اعلام کرد و ادامه داد: ‌سعی می‌کنیم فعالیت گمرک شبانه‌روزی شده تا از این ظرفیت به شکل مناسب استفاده شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار در پایان سخنان خود اولویت دیگر این شهرستان را بحث گردشگری و ورود هزاران گردشگر خارجی به کشورمان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در این شهرستان از 150 اثر تاریخی تاکنون 50 اثر به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول