اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد اسفراین خبر داد

اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجوی اسفراین

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام‌خمینی اسفراین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 36 فقره جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است.

اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجوی اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، هاشم بهشتی اظهار کرد: این اداره علاوه بر اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجو اقدام به پرداخت هدیه ازدواج ویژه پسران زیر پوشش این نهاد نیز کرده است.

وی در خصوص میزان اعتبار صرف شده برای اهدای این جهیزیه‌ها گفت: این تعداد جهیزیه با اعتباری بالغ بر 360 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است.

بهشتی همچنین سرانه پرداختی هر یک از هدایای ازدواج پسران را چهار میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای پرداخت هدیه ازدواج به 25 نفر از تازه دامادهای زیر پوشش در سال جاری بیش از 100 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تعداد زوجین نیازمند در نوبت دریافت جهیزیه در این شهرستان را 38 نفر اعلام کرد و گفت: 65 میلیون ریال از درآمدهای محلی به زودی صرف جهیزیه نوعروسان و تازه دامادهای این نهاد خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اسفراین همچنین با بیان اینکه خیران مجمع عطیه این شهرستان طی ماه گذشته 10 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا کردند، افزود: خیران مجامع محسنین مبلغی بالغ بر 370 میلیون ریال در قالب کالای اساسی و به عنوان جهیزیه به زوجین نیازمند کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه از 10 فقره جهیزیه اعطا شده، هفت سری آن به زوجین زیر پوشش این نهاد اهدا شده، افزود: بیش از 300 میلیون ریال از مبلغ فوق در قالب جهیزیه در اختیار این هفت زوج قرار گرفت.

بهشتی تصریح کرد: علاوه بر این، سه فقره جهیزیه به مبلغ  70 میلیون ریال در اختیار زوجین نیازمند غیر پوشش این نهاد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زوجین ایتام و بی‌بضاعت در اولویت دریافت این جهیزیه بودند، گفت: این جهیزیه‌ها و هدیه ازدواج به صورت غیرنقدی در قالب یخچال، فرش، گاز، تلویزیون و ظروف منزل در اختیار افراد مذکور قرار گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اسفراین از جمله اهداف مهم این نهاد در اهدای جهیزیه کمیته امداد به زوجین را ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری برشمرد و اظهار کرد: این نهاد با همت و مساعدت مجمع خیران عطیه توانسته اقدامات شایسته‌ای در حمایت از زوجین نیازمند صورت دهد.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش خیرین مجامع محسنین گفت: این خیران در راستای رفع مشکل جهیزیه، مسکن، اشتغال، درمان و برنامه‌های تحصیلی و فرهنگی محرومان استان با این نهاد همکاری می‌کنند که یکی از مجامع فعال در این زمینه مجمع خیران عطیه است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول