اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

نقش دستگاه قضایی در احقاق حق مردم، بی‌‌بدیل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک نقش دستگاه قضایی را در برطرف کردن خصومت‌ها و احقاق حق مردم نقشی تعیین‌کننده، محوری و بی‌بدیل دانست.

نقش دستگاه قضایی در احقاق حق مردم، بی‌‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امروز در مراسم معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران، اظهار کرد: طبق نامه 53 امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مردم از گروه‌هایی هستند که اصلاح هر یک جز با دیگری امکان ندارد و هیچ یک از گروه‌ها از گروه دیگر بی‌نیاز نیست.

وی ادامه داد: لشگریان خدا، نویسندگان عمومی و خصوصی، قضات دادگستری، کارگزاران عدل و نظم اجتماعی، مالیات پرداخت‌کنندگان، تجار و بازرگانان، صاحبان صنعت و پیشه‌وران و نیز طبقه مستضعف و نیازمندان جامعه از گروه‌هایی هستند که امام علی (ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه ذکر کرده و فرموده که خداوند برا‌ی هر یک سهمی قرار داده است.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: امام علی (ع) در بخش دیگری از نامه 53 نهج‌البلاغه در خصوص اوصاف قضات و داوران فرموده است که "مراجعه فراوان نباید قضات را به ستوه آورد، برخورد مخالفان آنان را خشمناک نسازد، بازگشت به حق پس از آگاهی برای قضات دشوار نباشد، در شناخت مطالب به تحقیق اندک رضایت ندهند، در شبهات از همه محتاط‌تر عمل کنند، در یافتن دلیل اصرار قضات از همه بیشتر باشد، در کشف امور از همه شکیباتر، در اشتباهاتش پافشاری نکند، ستایش دیگران قضات را نفریبد و نفس قضات آنان را در چاه طمع نیفکند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی در جامعه هستند که با پرداخت رشوه می‌خواهند قضات حکمی خلاف حکم خدا صادر کنند که خوشبختانه قضات همیشه از فاضل‌ترین و متدین‌ترین افراد جامعه بوده و هستند که همیشه مایه افتخار نظام محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول