اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی اصفهانی:

دستگاه قضایی ضامن ایجاد عدالت و نظم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: دستگاه قضایی در کشور ضامن ایجاد عدالت و نظمی است که انتظامات اجتماعی را ایجاد می‌کند.

دستگاه قضایی ضامن ایجاد عدالت و نظم است

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: اخلاق و مشتقات آن در طول تاریخ زندگی بشری تعالی پیدا کرده و حقوق نیز به عنوان ضامن ایجاد نظم در امور کیفری، مدنی، سیاسی و بین‌الملل از این امر مستثنی نبوده است.

وی ضمن قدردانی و تبریک هفته قوه قضائیه به تمامی قضات و کارمندان دادگستری آبادان گفت: قوه قضائیه باید با حداکثر توان خود در راه انتظام جامعه گام بردارد زیرا لازمه زندگی اجتماعی و روزمره شهروندان، برقراری تعامل همراه با حفظ حریم حقوقی افراد است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: افراد و ملت‌ها اگر بخواهند تعاملی همراه با آرامش در جوامع خود برقرار کنند باید در همه زمینه‌ها حریمی داشته باشند که حقوق نام دارد و در امور مختلف از حقوق ملت بر دولت، حقوق استاد و شاگرد، شریک و موارد دیگر وارد است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی باید بیشتر در راه آگاه سازی شهروندان با امور حقوقی گام بردارد گفت: مسئولان دستگاه قضا با آشنا کردن مردم به حقوق و جرم‌ها بار کاری خود را کاهش داده و در راه فرهنگ سازی در راستای کاهش جرم گامی مؤثر برمی دارند.

محمدی اصفهانی با توصیه به کارمندان و قضات دستگاه قضایی عنوان کرد: دستگاه قضائی با پالایش بعضی از عنوان‌های مجرمانه می‌تواند بار سنگین بعضی از پرونده‌هایی که در کادر اداری و یا با ریش سفیدی حل می‌شوند از دادگاه‌ها کم کنند و به جرم‌های مهم و سنگین با فراغ فکری بهتر رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در بعضی از جرایم هزار عنوان جرمی گنجانده شده که نباید به سمت قوه قضائیه حرکت کند و با تعویض این عناوین جرم و جنایت در قانون، حجم کاری دادگاه‌ها کم می‌شود.

امام جمعه در همین خصوص افزود: آوردن پرونده‌های کوچک و قابل حل در محیط اداره‌ها، اصناف و ریش سفیدی و افزایش حجم کاری دادگستری، علاوه بر خستگی و کسالت کارمندان و قضات روحیه صفا و شادابی را در جامعه کم می‌کند.

* راز نام گذاری هفته قوه قضائیه در شهادت آیت‌الله بهشتی نهفته است

محمدی اصفهانی با اشاره به نزدیکی شهادت مظلومانه آیت بهشتی گفت: راز نام گذاری هفته قوه قضائیه با شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی در فاجعه خون باری است که نشان از رشادت مردانی دارد که فداکاری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی در همین رابطه افزود: شهید بهشتی با چشم بستن از دنیا و پشت کردن به مقام و منصب دنیوی‌، راهگشا و الگو برای تمامی قضات در کشور است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: دستگاه قضا وظیفه خطیر پیشگیری از جرم است و باید با حفظ قوانین اسلامی، همانند بزرگان تاریخ این مرز و بوم چون شهید بهشتی هوشمندانه جرم یابی کرده و بسترهای جرم را مسدود کنند.

محمدی اصفهانی در پایان گفت: کادر قضائی با توجه بیشتر به امور مشاوره و استفاده از مشاوران اصلح در راه خشکاندن ریشه‌های جنایت و تعامل بین مردم و قضا گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول