اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

80 پروژه کشاورزی برای خلخال تعریف شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: 80 پروژه بزرگ و کوچک با اعتبار بیش از 50 میلیارد تومان برای شهرستان خلخال تعریف شده است.

80 پروژه کشاورزی برای خلخال تعریف شده است

ذبیح‌الله عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل تبدیل 4 هزار هکتار از باغات ارگانیک به 10 هزار هکتار است که انتظار می‌رود با اختصاص اعتبار ذکر شده زمینه برای توسعه کشاورزی خلخال بیش از پیش مهیا شود.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی تقریباً 80 پروژه ریز و درشت تعریف شده که بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای اینها نیاز است که با تبدیل 4 هزار هکتار از باغات ارگانیک به 10 هزار هکتار شاهد تحول چشمگیر در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

عبداللهی افزود: برای مطالعه سد مجره امسال اعتبار‌گذاری شده و مطالعات آن آغاز خواهد شد.

این مسئول در خصوص سد شهید پستی هشجین نیز گفت: مطالعات فاز اول و مطالعات ژئوتکنیک و بحث طراحی و آب سد به اتمام رسیده و پیگیر مجوزهای لازم از محل وزارت نیرو مرکز تخصصی ویژه منابع آب برای اجرای این سد هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: سایت امامزاده عبدالله کلور نیز از مهمترین سایت‌های گردشگری مذهبی در شهرستان است که در سال گذشته مبلغ 150میلیون تومان برای ساخت زائرسرا به این مجموعه اختصاص یافته است.

عبداللهی به منطقه تاریخی گیلوان اشاره کرد و افزود: در این منطقه با 6 هزار سال سابقه تاریخی قصد ایجاد مرکز پژوهش‌های تاریخی و میراثی را داریم و از معاونت قبلی رئیس جمهوری موافقت آن اخذ شده و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

فرماندار خلخال در خصوص سایت امامزاده سید معراج در روستای سفید آب شهرستان خلخال نیز گفت: 100 میلیون تومان در سال 90 تخصیص یافته و امسال نیز اعتبار برای آن در نظر گرفته شده تا شاهد تکمیل این سایت فرهنگی مذهبی باشیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول