اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری اراک‌:

زیباترین روگذر غرب کشور در اراک احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری اراک از احداث زیباترین روگذر کابلی غرب کشور در اراک خبر داد.

زیباترین روگذر غرب کشور در اراک احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسن قربانی ظهر امروز در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اراک از پروژ‌ه‌های شهری اظهار داشت: با احداث این تقاطع غیر همسطح یکی از محورهای حادثه‌خیز در اراک از بین خواهد رفت.

وی سرعت و روند پروژه‌های شهرداری اراک را مطلوب دانست و تصریح کرد: قرار بود این روگذر به صورت بتنی احداث شود ولی با هدف ایجاد نماهای جدید و مناسب و نیز بهره‌گیری از روش‌های مختلف در اجرای طرح‌های عمران شهری، مقرر شد این روگذر به صورت کابلی اجرا شود.

وی افزود:  در صورتی که این طرح از نظر ریالی بیش از 30 درصد اضافه هزینه نسبت به روگذرهای بتنی به شهرداری بار مالی تحمیل نکند به صورت کابلی در زمانی کمتر از زمان پیش‌بینی شده از سوی پیمانکار به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه سه تقاطع غیر همسطح دیگر برای اجرای طرح‌های شهرداری در دستور کار قرار گرفته است افزود: بر اساس جدول زمانبندی شده از سوی مجریان 24 ماه زمان برای اجرای تقاطع‌های غیر همسطح نیاز است که با تاکید صورت گرفته و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری و با هدف خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان خوب اراک در نظر داریم این طرح‌ها را در مدت 12 ماه به پایان برسانیم.

سرپرست شهرداری اراک گفت: مهمترین این طرح‌ها شامل تقاطع‌های غیر همسطح بلوار مهارت، میدان ورزش، میدان فراهان، خیابان جهاد، بلوار میرزای‌شیرازی، انتهای خیابان امام(ره) و مقابل بیمارستان امام خمینی(ره) است.

قربانی بیان کرد: علاوه بر پروژه‌های تقاطع غیر همسطح، تعریض و اصلاح برخی خیابان‌ها از جمله بلوار کشاورز، خیابان 60 متری جدید‌الاحداث، خیابان شهدای گمنام، پارک مادر، بهره‌برداری از پل روگذر روبروی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اراک و احداث فضای سبز مناسب در خیابان شهدای دولت در دستور کار قرار دارد که به زودی نسبت به بهره‌برداری از این طرح‌ها اقدام خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل طرح‌های در دست اجرای شهرداری را 70 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از این اعتبارات از محل اعتبارات شهرداری، بخشی از محل منابع مالی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و بخشی از محل کمک‌های استانداری تامین شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول