اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

تسهیلات به صورت سهل‌الوصول به کشاورزان ارائه شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه استان قم سهم منطقی از تامین امنیت غذایی دارد گفت: با وجود همه محدودیت‌های استان مانند منابع آب، خاک و زمین، سهم منطقی از تامین امنیت غذایی داریم.

تسهیلات به صورت سهل‌الوصول به کشاورزان ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رضا دهناد پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 90 پروژه بخش کشاورزی استان قم که به مناسبت هفته دولت در جوار امامزاده طیب و طاهر(ع) برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی اجتماعی بود که سبب تحول همه ساختارها شد.

وی با اشاره به تحولات مثبت انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب حکومت دیرینه شاهنشاهی در حوزه سیاسی سرنگون شد و به جای آن حکومتی بر مبنای آموزه‌های دینی شکل گرفت که استقلال کشور را به طور حقیقی تضمین کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به اجلاس غیرمتعهدها گفت: این اجلاس مانوری است تا جمهوری اسلامی نشان دهد جمهوری اسلامی در بین همه کشورها به قدرت‌های بزرگ تعهدی ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مستقل‌ترین کشور دنیا است افزود: اکنون در بخش‌های مختلف از جمله حوزه نظامی به توانمندی‌های بالایی دست پیدا کردیم و آخرین فناوری‌های روز را داریم.

دهناد تاکید کرد: در زمینه استقلال اقتصادی به همت و تلاش بیشتری نیاز داریم که زیربنای آن بدون تردید بخش کشاورزی است.

وی جمعیت، فناوری و نیروهای نظامی را از جمله عوامل تاثیرگذار در امنیت ملی ذکر کرد و افزود: در بین همه مؤلفه‌ها امنیت غذایی حرف اول را می‌زند و اگر کشوری همه مؤلفه‌ها را داشته باشد ولی امنیت غذایی نداشته باشد استقلال در دیگر حوزه‌ها را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی گفت: این مطلب حاوی پیام‌های فراوانی است و نشان می‌دهد برای دستیابی به استقلال کامل اقتصادی باید تلاش بیشتری کنیم.

وی به تحلیل مقام معظم رهبری از عملکرد دولت اشاره کرد و عنوان داشت: ایشان فرمودند نقاط ضعف و قوتی وجود دارد ولی نقاط قوت بر نقاط ضعف رجحان دارد.

دهناد خاطر نشان کرد: با وجود همه محدودیت‌های استان مانند منابع آب، منابع خاک و زمین سهم منطقی از تأمین امنیت غذایی داریم.

وی ادامه داد: تشکیل تشکل‌های کشاورزی منطقی بوده و افراد فعال در این بخش فهیم، کاردان، نصیحت‌گر و خیرخواه هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری قوانین باید به کمک بخش کشاورزی بیایند.

وی با تاکید بر ایجاد تسهیلات سهل‌الوصول گفت: اگر موردی را اعلام می‌کنیم و می‌خواهیم محقق شود باید لوازم آن را فراهم کنیم و وظیفه جهاد کشاورزی ترویج و تسهیل است و اگر این موارد به خوبی انجام شود دیگر کارها انجام خواهد شد.

دهناد با بیان اینکه اکنون بخش کشاورزی در دنیا روز‌به‌روز پیشرفت می‌کند گفت: کارشناسان کشاورزی باید آخرین یافته‌ها را دریافت کنند و جهاد کشاورزی باید مرکز پژوهشی، تحقیقاتی و ارائه راهکار باشد و هر روز ایده و تکنولوژی جدید را شناسایی کرده و در اختیار کشاورزان بگذارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول