اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

چهلمین روز درگذشت کوهنورد آملی با حضور مردم و مسئولان

خبرگزاری فارس: چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت‌الله اسدیان کوهنورد آملی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

چهلمین روز درگذشت کوهنورد آملی با حضور مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت‌الله اسدیان کوهنورد با سابقه آملی که تیر ماه امسال در سقوط از آبشار شاهاندشت منطقه لاریجان از دنیا رفت پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.

رئیس هیئت کوهنوردی آمل در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان داشت: مرحوم حجت‌الله اسدیان یکی از کوهنوردان برجسته استان مازندران بود که تمام دوره‌های آموزش سنگ‌نوردی، برف و یخ، کوهنوردی، کوهپیمایی و پزشکی کوهستان را سپری کرده بود.

قدرت‌الله رجایی با اعلام اینکه این کوهنورد مازندرانی 33 سال سن داشت، تصریح کرد: مرحوم اسدیان همه قلل ایران اسلامی را فتح کرده بود و همچنین به قله‌های آراگاتس ارمنستان، آرارات ترکیه و قلل کشور آذربایجان صعود داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه همه کوهنوردان آملی با همنوردی با این کوهنورد احساس شادی و شور خاصی در صعودهای‌شان داشتند، ابراز داشت: این کوهنورد با سابقه بیش از 10 سال با هیئت کوهنوردی آمل رابطه تنگاتنگی داشت و در این مدت بیش از 50 نفر را از خطر حتمی سقوط از کوه نجات داد.

رجایی در مورد جان باختن اسدیان در آخرین صعودش به آبشار شاهاندشت گفت: آخرین صعودش به آبشار شاهاندشت 23 تیر ماه امسال بود که ناتمام ماند.

وی با اشاره به اینکه فداکاری، ایثار، استقامت، از خود گذشتگی و صلابت در کوهنوردی شرط نخست است، متذکر شد: این کوهنورد فداکاری در کوه را به معنای واقعی در زندگی خود اجرا کرد و در تمام مراحل زندگی‌اش درس‌آموزی از کوه و پایداری آن مشهود بود.

رجایی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم اسدیان یکی از بازوان توانمند هیئت کوهنوردی آمل که درگذشت او به جامعه کوهنوردی این شهرستان ضربه بسیار سنگینی را وارد کرده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول