اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان:

امدادگر خانم همدانی به قله لنین صعود کرد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امدادگر خانم همدانی به قله لنین، سومین قله منطقه پامیر قرقیزستان صعود کرد.

امدادگر خانم همدانی به قله لنین صعود کرد

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در همدان اظهار کرد: یکی از دختران امدادگر این جمعیت توانست در یک برنامه 23 روزه قله 7 هزار و 134 متری لنین را صعود کند و هفته گذشته به استان بازگشت.

وی با بیان اینکه قله لنین به نام کافمن نیز نامیده می‌شود، افزود: این قله سومین قله بلند منطقه پامیر قرقیزستان است و نخستین قله 7 هزار متری بوده که در شوروی سابق در سال 1871 کشف شد و به نام کاشف آن کنستانتین کافمن نامگذاری شد و بعدها در سال 1928 بعد از انقلاب شوروی به نام نخستین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، ولادیمیر لنین تغییر نام داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان بیان داشت: قله لنین در مرز بین تاجیکستان و قرقیزستان و نزدیک به مرزهای چین و افغانستان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این قله نخستین بار در سال 1928 توسط کارل وین، یوجین آلوین و راودین اسکیندر، اعضای یک گروه آلمانی صعود شد، عنوان کرد: 16 مسیر به این قله وجود دارد که 9 مسیر در جبهه جنوبی بوده و هفت مسیر مابقی نیز در دامنه شمالی قرار دارد.

اشرفی افزود: لیلا ولی‌پور همدانی کوهنورد و امدادگر جمعیت هلال احمر استان همدان توانست به قله 7 هزار و 134 متری لنین در کشور قرقیزستان صعود کرده و پرچم جمعیت هلال احمر استان را بر فراز این قله به اهتزاز درآورد.

وی ادامه داد: ولی‌پور از مربیان تیم امداد کوهستان این جمعیت است و همواره در بهترین سطح آمادگی جسمی به سر می‌برد و این جمعیت به داشتن امدادگران خانم همچون ایشان به خود می‌بالد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: خانم ولی‌پور امدادگر 31 ساله هلال احمر استان که در سال 1382 و در زمان زلزله بم ضمن حضور در مناطق زلزله‌زده با جمعیت آشنا شد در این زمان دوره امدادگری خود را نیز گذراند و از آن زمان تاکنون و در طی سال‌های اخیر در برنامه‌های آموزشی و مسابقات متعدد در سطح استان یار و یاور هلال احمر استان بوده است.

وی با بیان اینکه ایشان قصد دارد امسال در دو برنامه صعود خارج از کشور شرکت کند، خاطرنشان کرد: وی تاکنون قلل داخلی چون دماوند، علم کوه، زردکوه، اشتران کوه، خط الراس دوبرار، دنا و... و همچنین قلل خارجی چون آرارات ترکیه، آراگاتس ارمنستان، موستاق آتا در چین، مراپیک نپال را در سمت مربی و کوهنورد فتح کرده است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول