اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا خبر داد

صعود کوهنورد آستارایی به قله لنین قرقیزستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا از صعود کوهنورد آستارایی به قله «لنین» از رشته کوه‌های پامیر قرقیزستان خبر داد.

صعود کوهنورد آستارایی به قله لنین قرقیزستان

سخاوت سلیمان نژاد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به صعود کوهنورد آستارایی به قله لنین اظهار کرد: صعود موفقیت‌آمیز مرتضی شیروان کوهنورد آستارایی به قله لنین قرقیزستان که ارتفاع آن به بیش از 7 هزار متر می‌رسد موجب افتخار ایران اسلامی به ویژه گیلان و این شهرستان شده است.

وی افزود: صعود تاریخی و ماندگار کوهنورد آستارایی در فتح قله جهانی لنین بخشی از توان ورزشی کوهنوردی این شهرستان بود.

این مسئول با بیان اینکه شیروان، کوهنورد آستارایی از آمادگی بدنی فوق‌العاده‌ای برای فتح قله‌های بلند برخوردار است، تصریح کرد: مرتضی شیروان پس از فتح قله لنین توانست قله «رازدلنیا» به ارتفاع 6 هزار و 210 متر را نیز در قرقیزستان فتح کند. 

وی، هیئت کوهنوردی آستارا را از هیئت‌های فعال کوهنوردی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این شهرستان هشت باشگاه کوهنوردی فعال است که در مجموع بیش از 200 عضو فعال دارند.

سلیمان‌نژاد خواستار توجه ویژه مسئولان استان و شهرستان به حوزه ورزش آستارا شد و افزود: جوانان آستارا از شایسته‌ترین و مومن‌ترین جوانان ایران اسلامی هستند که علاقه بسیار زیادی به ورزش و تحرک دارند و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد پیشرفت و توسعه ورزش در این شهرستان باشیم.

به گزارش فارس، مراسم استقبال از مرتضی شیروان به مناسبت صعود موفقیت‌آمیز به قله لنین قرقیزستان صبح امروز با حضور رئیس و اعضای هیئت کوهنوردی و مدیران باشگاه کوهنوردی برگزار شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

قله لنین در مرز بین تاجیکستان و قرقیزستان در نزدیکی مرزهای چین و افغانستان قرار دارد و یک قله بسیار عمومی برای صعود بوده که یکی از مشهورترین قله‌های 7 هزار متری جهان است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول