اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 4.5 میلیارد ریال

توپ‌های ورزشی مورد نیاز مدارس کرمان تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال توپ‌های ورزشی مورد نیاز مدارس کرمان تأمین می‌شود.

توپ‌های ورزشی مورد نیاز مدارس کرمان تأمین می‌شود

محمود محمودی‌نیا امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از اختصاص تجهیزات آموزشی از قبیل وسایل ژیمناستیک، تنیس روی میز، توپ‌های فوتسال، والیبال و بسکتبال به مدارس و آکادمی‌ها خبر داد و گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته برای این اعتبارات 450 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به تعداد 7 هزار مدرسه موجود در استان کرمان و دانش‌آموزان زیاد در مدارس استان قصد داریم تعداد 10 هزار توپ ورزشی فوتبال، فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال را در مدارس توزیع کنیم.

محمودی‌نیا بیان داشت: اعتقاد دارم این توزیع به هیچ‌وجه کفایت نمی‌کند و امیدوارم بتوانیم با کمک منابع مالی موجود در استان در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق داریم

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به استخدام 600 معلم تربیت بدنی متخصص در سال 89 اذعان داشت: مشکل نیروی انسانی در مدارس تقریبا حل شده است، اما باز هم در برخی مناطق کمبود نیروی انسانی دیده می‌شود که این میزان نیز درصد اندکی است.

وی افزود: هدف اصلی ما در شرایط کنونی توانمندسازی این نیروها است تا در سال تحصیلی آینده بتوانیم بهترین استفاده را از توانایی نیروهای خود داشته باشیم، البته یکی از اهداف ما برگزاری کلاس توجیهی ضمن خدمت و مربیگری به منظور افزایش سطح علمی و عملی مربیان ورزش است.

کمبود استخر شنا از مشکلات کرمان است

محمودی‌نیا با اشاره به اجرای طرح ملی شنا که از دو سال قبل در کشور اجرا می‌شود، گفت: یکی از مشکلات فعلی ما کمبود استخر است در کل استان کرمان تنها استخر لاله متعلق به آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به اقدامات صورت گرفته از چند سال گذشته تا به حال این وضعیت تغییر کند و هم اکنون شش استخر در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال ساخت است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: امیدوارم با توجه به منابع مالی وزارتخانه و بودجه و اعتبارات استانی در سال‌های آینده استخرهای در حال ساخت در نرماشیر، زرند، انار و بردسیر آماده بهره‌برداری شوند.

کیفت‌بخشی ساعت درس تربیت‌بدنی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور رونق دوباره ورزش در مدارس خاطرنشان کرد: هدف کلی از این برنامه‌ها علاوه بر رونق ورزش و انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان کیفیت‌بخشی ساعت درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی در مدارس است.

محمودی‌نیا تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید طرح‌های ملی ژیمناستیک، شنا، طناورز، تنیس روی میز و دوومیدانی از دوم ابتدایی تا ششم ابتدایی در مدارس استان کرمان اجرا می‌شوند.

 

انتشار کتاب کار

وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه یک و دو در استان کرمان تا پایان شهریور ماه کتاب تکلیف کار معلم و دانش‌آموز را ویژه دوره متوسطه راهنمایی و دوره متوسطه دبیرستان توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت با همکاری چند نفر از کارشناسان و مربیان تربیت بدنی چاپ می‌کنیم.

محمودی‌نیا اظهار داشت: این کتاب شامل مطالب اختصاصی در زمینه رشته‌های ورزشی رایج در آموزشگاه‌ها از جمله والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، تنیس روی میز و بدمینتون است و هر دانش‌آموز طی دوره شش ساله متوسطه هر رشته ورزشی را در دو نیم‌سال متوسطه اول و دوم فرا می‌گیرد.

 

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول