اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

توزیع تجهیزات مورد نیاز مدارس در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از توزیع تجهیزات مورد نیاز مدارس استان برای سال تحصیلی جدید و تجهیز مراکز آموزشی در بخش‌های مختلف خبر داد.

توزیع تجهیزات مورد نیاز مدارس در کردستان

خسرو ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اینکه در آستانه استقرار ساختار جدید آموزشی 3-3-6 قرار داریم به تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی اشاره و اظهار کرد: در همین راستا تجهیزات موردنیاز مدارس توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خریداری شده و با توجه به نیاز شهرستان‌ها و مناطق در حال توزیع در سطح استان است.

وی تجهیز مدارس به امکانات الکترونیکی و هوشمندسازی مراکز آموزشی را یکی از برنامه‌های تحولی و اولویت‌دار آموزش و پرورش عنوان کرد و  افزود: در همین راستا تعداد 625 دستگاه دیتا پروژکتور، 625 دستگاه رایانه لپ‌تاپ و 625 دستگاه پرده نمایش برای مدارس خریداری و در حال توزیع است.

وی تجهیزات جایگزینی جدید را یکی دیگر از اقدامات اداره‌کل در سطح استان ذکر کرد و یادآور شد: تعداد 120 دستگاه رایانه، 80 دستگاه فتوکپی و 60 دستگاه چاپگر لیزری نیز برای مدارس استان خریداری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: به منظور تجهیز کارگاه رایانه مراکز تربیتی استان نیز تعدادی چاپگر لیزری، رایانه، اسکنر، بلندگو  و دیگر اقلام مورد نیاز خریداری شده است.

ساکی همچنین از توزیع دیگر اقلام مورد نیاز مدارس از جمله فایل، کمد بایگانی، میز و صندلی معلم، تابلوی وایت‌برد، میز و نیمکت، صندلی دسته‌دار و پکیج برای مدارس روستایی گازکشی شده استان خبر داد و گفت: تعداد 700 سری کیت آموزشی نیز برای مدارس ابتدایی استان تهیه شده که به زودی توزیع خواهد شد.  

خسرو ساکی به مبلغ هزینه شده برای خرید تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: این مبلغ بیش از 31 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول