اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

برخی از دروس علوم انسانی ترویج مباحث سکولار است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی از دروس به ویژه رشته‌های علوم انسانی ترویج مباحث سکولار است و باید در آنها تجدید نظر کرد.

برخی از دروس علوم انسانی ترویج مباحث سکولار است

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اسلامی شدن دانشگاه‌ها اظهار داشت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید جریان بطنی آغاز شود و پیش رود، ما نمی‌توانیم کسی را در این زمینه مجبور کنیم.

وی بیان داشت: بعضی‌ها اسلامی شدن دانشگاه‌ها را شاید با تفکیک جنسیتی مساوی می‌دانند و این امر موجب می‌شود، برای فرار از این مسئله به دنبال اسلامی شدن نروند.

زاهدی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم ارتباط خوبی با شورای عالی انقلاب فرهنگی به وجود آمد، افزود: ما هنوز تعریف جامع و مانعی از اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارائه نداده‌ایم، اما یک برداشت مطلوب در شورای اسلامی شدن دانشگاه وجود دارد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از یک دانشگاه اسلامی این است که خروجی‌های آن افرادی متعهد، متخصص، خلاق، عملیاتی و دارای آموزش مهارتی و افرادی با وجدان کاری و حرفه‌ای بالا باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: انتظار ما از اسلامی شدن دانشگاه‌ها این است که افرادی دلسوز نظام و انقلاب داشته باشیم و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند.

زاهدی عنوان کرد: براساس این برداشت عوامل متعددی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها از جمله استاد، دانشجو، فضای فیزیکی، رشته‌های تحصیلی به ویژه محتوای دروس دخیل هستند.

وی ابراز داشت: اسلامی شدن دانشگاه یک شبه و با صدور یک بخشنامه امکان ندارد، برای هر یک از حوزه‌ها باید برنامه‌ریزی دراز مدت صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین فرآیندی است که اسلامی شدن مطالبه عمومی دانشجویی و استاد تلقی می‌شود و در حال حاضر ابعاد دیگر اسلامی شدن دانشگاه‌ها شناخته شده نیست.

زاهدی تصریح کرد: قشر جوان و دانشجویان ما عاشق دین و اسلام هستند، البته قبول دارم که برخی از دروس به ویژه رشته‌های علوم انسانی ترویج مباحث سکولار است و باید در آنها تجدید نظر کرد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول