اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

دو مدرسه راهنمایی در استان قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دو مدرسه راهنمایی در روستاهای حسین‌آباد و جنت‌آباد همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

دو مدرسه راهنمایی در استان قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح دو مدرسه راهنمایی برکت در روستاهای حسین‌آباد و جنت‌آباد که با حضور معاون زیربنایی بنیاد برکت، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی مدارس استان قم برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های اداره نوسازی مدارس قم اظهار کرد: برخی از پروژه‌های این اداره در حوزه احداث مدارس بوده و با تحویل زمین از آموزش و پرورش بر اساس اولویت‌ها، عملیات احداث آنها آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این اداره در زمینه تخریب و بازسازی برخی مدارس که از نظر استحکام بنا مورد تائید نبوده، فعالیت می‌کند.

سید مهدی حائری با اشاره به اهداف اداره‌‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد و مقاوم، متناسب با اولویت‌ها در چارچوب خاص از جمله اهداف این اداره ‌کل است.

وی به شرایط مقاوم‌سازی مدارس اشاره کرد و افزود: مدارسی مقاوم‌سازی می‌شوند که هزینه مقاوم‌سازی آنها از 30 درصد هزینه ساخت کل مدرسه بیشتر نشود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطر نشان کرد: تاکنون 14 باب مدرسه با 253 کلاس درس و 31 هزار مترمربع زیربنا از سوی این اداره کل مقاوم‌سازی شده است.

اعتبارات دو مدرسه راهنمایی برکت در روستاهای حسین‌آباد و جنت‌آباد از سوی بنیاد برکت تامین شده و اداره‌کل نوسازی استان مسئولیت احداث این پروژه‌ها را بر عهده داشته است.

هر یک از مدارس دارای سه کلاس بوده و با اعتباری حدود 4 میلیارد ریال احداث شده و سومین و چهارمین مدارس احداث شده از سوی بنیاد برکت محسوب می‌شود.

بنیاد برکت در سال 86 تاسیس و در سال 87 پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص ساخت هزار مدرسه در نقاط محروم کشور، ساخت 257 مدرسه در قالب 10 هزار و 108 کلاس را در دستور کار قرار داده که از این تعداد پنج مدرسه در استان قم بوده است.

با افتتاح این دو مدرسه تعداد مدارس احداث شده بنیاد برکت به 155 باب می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول