اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان خبر داد

فعالیت 600 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: تا پایان سال جاری 600 کانون فرهنگی مساجد در گیلان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 600 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام سلیمان پور‌ابراهیم ‌در همایش هفته جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات اظهار کرد: تا پایان سال جاری 600 کانون فرهنگی مساجد در گیلان فعالیت می‌کنند که 60 درصد از آنها در روستاها است.

وی تدوین برنامه‌ای منسجم و ایجاد زمینه تعامل فرهنگی را یکی از نیازها دانست و گفت: امروز بدون تعامل بین دستگاه‌ها بسیاری از کارها انجام نمی‌شود.

این مسئول سخت‌ترین رسالت انسان را موفقیت در تربیت انسان نامید و تصریح کرد: ابزار تحقق این رسالت و آرمان بزرگ مسجد است.

این مسئول کارکرد مسجد را در دو حوزه‌ فردی و اجتماعی خواند و ابراز کرد: هر مسجدی که دارای فعالیت بیشتری باشد آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه کمتر است.

وی جنگ امروز دشمن با نظام جمهوری اسلامی را جنگ عقیدتی و ایدئولوژیک دانست و ابراز کرد: مسجد ستاد فرماندهی جنگ با دشمن است.

پور ابراهیم خواستار توجه بیشتر به مساجد به ویژه در دوران جنگ نرم شد و خاطر نشان کرد: برای نجات جامعه اسلامی از چنگال دشمنان باید مساجد را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشگام در راستای وحدت بین پایگاه‌های بسیج و مساجد است افزود: اگر کارها برای رضای خدا انجام شود هیچ‌گاه مشکلی پیش نمی‌آید.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اهمیت موضوع آسیب‌شناسی فرهنگی در مساجد اضافه کرد: باید فیلتری برای انتخاب افراد برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های فرهنگی در مساجد وجود داشته باشد.

وی توجه به موضوعات فرهنگی و ورزشی در کانون‌های مساجد را مهم دانست و یادآور شد: اگر به برنامه‌های جانبی در کانون‌ها توجه نکنیم موجب دوری جوانان از مساجد و کانون‌های فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول