اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اردبیل خبر داد

احداث 57 مسجد در اردبیل

خبرگزاری فارس:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در حال حاضر 57 مسجد در استان اردبیل در حال احداث است که تا دو سال آینده نسبت به تکمیل و بهره‌برداری آن اقدام می‌شود.

احداث 57 مسجد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحدت مشهوری صبح امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل اظهار داشت: با همراهی بیش از 25 دستگاه فرهنگی، اجرایی و عمرانی مدیریت مساجد و ساخت و تجهیز آنها انجام می‌شود ولی به صورت مشخص اداره اوقاف عهده‌دار ساخت و تجهیز مساجد است.

وی به نزدیکی و همسویی مساجد، حسینیه‌ها و احیا و مرمت موقوفه‌ها و امامزاده‌ها اشاره کرد و گفت: ما بر اساس طرح کشوری در ساخت و تجهیز مساجد فعالیت می‌کنیم تا بتوانیم بهترین فضای معنوی را برای مردم فراهم کنیم.

مشهوری بیان داشت: برخی مساجد با رویکرد زیارتی احداث شده‌اند و در جنب امامزاده ها از قداست خاصی برخوردار هستند که نظیر آن را می‌توان مسجد میرزاده خانم و امامزاده صالح اردبیل نام برد که امروز علاوه بر محل انجام فرایض دینی زیارتگاه به شمار می رود.

این مسئول ادامه داد: امامزاده‌ها بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شود که لازمه آن ایجاد حسینیه‌ها در امامزاده‌هاست چراکه اگر در هر امامزاده یک حسینیه برپا شود به شکل کامل مسایل عبادی و فرهنگی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی نقش زیارت امامزاده‌ها و همچنین ضرورت توجه به مسایل فرهنگی را یادآور شد و  ابراز داشت: هرچند این همسویی به شکل کامل انجام نشده ولی انتظار داریم در هر امامزاده یک حسینیه و مکان انجام فرایض دینی مهیا شود تا جنبه معنوی و مذهبی بیشتری را از این مکان‌ها مشاهده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل توسعه و گسترش همزمان این فضاهای ارزشی را امکانپذیر دانست و گفت: تنها مشکل ما تملک اراضی اطراف امامزاده‌هاست که انتظار می‌رود این امر نیز با مساعدت و همکاری همشهریان انجام شود.

این مسئول به کمبود اعتبارات دولتی در تعمیر و تجهیز مساجد و زیارتگاه‌ها اشاره کرد و افزود: حضور هیئت امنای مساجد در جذب کمک‌های مردمی بهترین فضا را به وجود آورده تا بتوان از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی به فراگیر شدن فرهنگ کمک و مساعدت به ساخت مساجد با اهدای زمین، تامین مصالح و حتی فعالیت یدی اشاره کرد و اظهار داشت: خیران بی‌شماری در سطح استان اردبیل در این زمینه ورود پیدا کردند به طوری که 57 مسجد در حال احداث استان اردبیل به رغم کمبود اعتبارات دولتی با همت مردم و اهالی شهرها و روستاها در حال احداث است.

مشهوری افزود: به رغم گستردگی ساخت و ساز و وجود یک هزار و 870 مسجد در استان اردبیل ما همچنان در برخی از روستاها و شهرک‌های خود با کمبود مسجد روبرو هستیم که انتظار داریم این کمبودها با اولویت مناطق محروم برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان ابراز داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر به همراهی و همسویی مردم و خیرین در تکمیل پروژه‌های ساخت مسجد نیاز داریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول