اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ستاد عالی کانون‌های مساجد:

3 هزار هنرمند مسجدی در پنجمین اندیشه‌های آسمانی شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: حدود 3هزار هنرمند مسجدی در همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس شرکت می‌کنند.

3 هزار هنرمند مسجدی در پنجمین اندیشه‌های آسمانی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جعفری صبح امروز و در نشست خبری پنجمین همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در مجتمع فرهنگی صاحب زمان برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی ویژه هنرمندان مسجدی با هدف تبیین مفهوم هنر متعالی و ارائه فرانمای هنرمند تراز انقلاب اسلامی و نیز تشکیل شبکه هنرمندان انقلابی بر مبنای تقویت هویت انقلابی در قالب استراتژی هنر هم‌افزا برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: با توجه به اینکه 31 مرداد هفته مساجد نامگذاری شده و مساجد جایگاه اصلی توجه به هنرمندان و پرورش افکار هنرمندان است پنجمین همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی امروز و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی افتتاح می‌شود و تا 22 شهریور ماه ادامه دارد.

جعفری تاکید کرد: دوره آموزشی پنجمین همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی در 3 قالب رابطه، انس و رهنمون برنامه‌ریزی شده است و هنرمندان می‌توانند در 5 رشته نغمه‌های آسمانی که شامل قرائت و ترتیل قرآن کریم، اذان، شعر و ادبیات، گرافیک و نقاشی، مستندسازی که شامل عکاسی و خبرنگاری است و رسانه شرکت کنند.

وی یادآور شد: در این همایش از حضور اساتید مطرح کشوری مانند حجت‌الاسلام علم‌الهدی، حجت‌الاسلام انصاریان، حجت‌الاسلام ماندگاری، حجت‌الاسلام پناهیان و حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی بهره‌مند می‌شویم.

جعفری خاطرنشان کرد: اساتید برجسته هنری مانند طالب‌زاده، سلحشور، نجابتی، جعفریان، سرشار، برقعی و رجبی نیز در این همایش حضور دارند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ارتباط با فعالیت‌های پنجمین دوره همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی اظهار کرد: در این دوره کارگاه‌های آموزشی و کارگروه‌هایی با هدف هنر انقلابی و هنر هم‌افزا با رویکردی مسجد مدار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات همایش افزود: موضوعات همایش در قالب بازخوانی هویت انقلابی، بازخوانی اندیشه‌های شهید آوینی، نقش مسجد در بیداری اسلامی، نقش کانون‌های فرهنگی و هنری در احیای رسالت هنرمندان و اقتصاد مقاومتی است.

جعفری گفت: کارگاه‌های آموزشی به بحث‌های دشمن شناسی، علوم روز در قرآن کریم، دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه هنر و بررسی اندیشه‌های رهبری در حوزه هنر می‌پردازند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ارتباط با بخش ویژه همایش امسال اظهار کرد: نمایشگاه آثار هنرمندان مطرح کشوری از بخش‌های ویژه همایش امسال است، همچنین سایتی برای ارتباط همیشگی با هنرمندان به زودی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول