اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

حرکت‌های سیاسی در دهه نخست انقلاب از مساجد آغاز می‌شد‌

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با برشمردن اهمیت نقش مساجد گفت: حرکت‌های سیاسی و اجتماعی در دهه نخست انقلاب از مساجد آغاز می‌شد‌.

حرکت‌های سیاسی در دهه نخست انقلاب از مساجد آغاز می‌شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده عصر امروز در همایش هفته جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان اظهار کرد: مسجد مهم‌ترین پایگاه انسان‌سازی در جامعه اسلامی بوده که نقش آن در سال‌های اخیر در حال کم‌رنگ شدن است.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در گذشته، گفت: هر روز شاهد هستیم که نقش اساسی و محوری مساجد در جامعه ضعیف‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان یکی از عوامل مهم پیشرفت اسلام در صدر اسلام را نقش مسجد دانست و تصریح کرد: در گذشته تمام فعالیت‌ها و جریان‌های اجتماعی از مسجد آغاز می‌شد.

وی با بیان اینکه مساجد ظرفیت و قابلیت محوریت مسائل اجتماعی را دارا هستند، افزود: به مرور زمان از زمان صفویه تاکنون شاهد کم‌رنگ شدن نقش مساجد هستیم.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، جنگ از مساجد هدایت و پشتیبانی می‌شد، ابراز کرد: حرکت‌های سیاسی و اجتماعی در دهه نخست انقلاب از مساجد آغاز می‌شد.

وی یکی از عوامل کاهش نقش مساجد را بی‌توجهی برخی افراد مذهبی و ارزشی دانست و افزود: برخی‌ها به جای اینکه نمایشگاه‌، همایش‌ و فعالیت‌های خود را داخل مساجد انجام دهند به دنبال اجرای این برنامه‌ها در خارج از محیط مساجد هستند.

امام جمعه موقت رشت، دلایل توهین به قرآن و مساجد در غرب را آگاهی دشمنان از نقش مهم آنها در دین اسلام دانست و ابراز کرد: اگر ما نقش اساسی مسجد را نهادینه می‌کردیم این توهین‌ها به طور قطع افزایش می‌یافت.

وی با اشاره به سخنان امام راحل درباره فعالیت‌های ضداسلامی دشمنان، گفت: اگر دشمن در جایی کاری نمی‌کند نشانه این است که نسبت به آن موضوع خطری حس نمی‌کند.

شفیعی‌زاده تبدیل شدن مساجد صرفا برای نماز جماعت و قرائت قرآن را قابل قبول ندانست و تصریح کرد: در امر ساخت مساجد جدید نسبت به گذشته هنوز عقب هستیم و بسیاری از مساجد کنونی شهرهای ما مربوط به سال‌های گذشته است.

وی مسجد را مهم‌ترین پایگاه انسان‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته مسجد مرکز علم و فناوری بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه برخی از محله‌های پرجمعیت شهرهای ما با داشتن جمعیت بیش از یک‌هزار نفر از نعمت داشتن مسجد و یا حسینیه محروم هستند که نیاز به توجه جدی مسئولان دارد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول