اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

احیای 250 میلیارد تومان از موقوفات استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از احیای 250 میلیارد تومان از موقوفات استان زنجان خبر داد.

احیای 250 میلیارد تومان از موقوفات استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موقوفات احیا شده در بخش‌های رفع تصرف، آزادسازی، تثبیت مالکیت و سرمایه‌گذاری بوده است.

وی با اشاره به اصلاح سند شش دانگ موقوفه قیدارالنبی(ع) که مورد اختلاف سال‌های متمادی بود، اضافه کرد: ایجاد سامانه جامع بانک اطلاعات اماکن متبرکه، موقوفات و رقبات (مالی، اجارات) نیز از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف در دولت نهم و دهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به تعیین تکلیف 15 هزار هکتار زمین وقفی مورد اختلاف مابین منابع طبیعی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به نفع اوقاف استان زنجان است، افزود: انعقاد تفاهمنامه با منابع طبیعی، نیروهای مسلح، سازمان ثبت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌، صدا و سیما در راستای حفظ، بهره‌وری، احیا و ترویج فرهنگ وقف نیز از دیگر اقدامات مهمی است که اداره کل اوقاف در طول هفت سال گذشته انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان در بخش امور دینی و اماکن متبرکه ادامه داد: تشکیل ستاد بازسازی، بهسازی و تجهیز امامزادگان استان به ریاست استاندار زنجان نیز از اقدامات اوقاف در این بخش بوده است.

ایشان در ادامه با اشاره به تهیه شناسنامه برای تمام اماکن متبرکه استان افزود: بازسازی، بهسازی و تجهیز 100 امامزاده در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که تاکید بر تبدیل بقاع به قطب فرهنگی داشته‌اند نیز از اقدامات دیگر اداره کل اوقاف در طول دولت نهم و دهم است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در اماکن متبرکه به ریاست استاندار زنجان اضافه کرد: اجرای 57 عنوان برنامه فرهنگی از قبیل برنامه آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، محافل انس با قرآن، برگزاری 47 مورد تفسیر با حضور ائمه جمعه و اساتید برتر استان و کشور، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی و مناسبت‌های ملی و مذهبی از برنامه‌هایی است که به صورت سالانه توسط اداره کل اوقاف استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح تربیت حافظان قرآنی در استان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور افزود: در استان زنجان نیز این امر برای 3 هزار و 277 نفر انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس 11 واحد ستادی و شهرستانی و صندوق راسخون و بنیاد توسعه عمران و موقوفات در استان افزود: ارائه خدمات در قالب دولت الکترونیک و راه‌اندازی اتوماسیون اداری نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش توسط اداره کل اوقاف استان زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول