اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

بیماری حادی در بین طیور اردبیل نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح پایش طیور خوشبختانه بیماری حادی در جمعیت طیور استان اردبیل مشاهده نشده و اردبیل یکی از استان‌های پاک از نظر بیماری طیور در کشور است.

بیماری حادی در بین طیور اردبیل نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی در بازدید از مراحل اجرای طرح پایش هدفمند بیماری‌های طیور در اردبیل اظهار داشت: این طرح با هدف بررسی وضعیت طیور روستایی و صنعتی منطقه، برنامه‌ریزی برای مقابله با احتمال وقوع بیماری، ردیابی و پاکسازی عوامل بیمـاری‌زای احتمـالـی طیـور و یـا اعـلام عـاری بـودن استـان از نظر بیماری‌های طیور در اردبیل انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از چهارم شهریور ماه در سطح استان آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و برای سومین سال پیاپی در سطح استان انجام خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: این طرح در مزارع مرغ تخم‌گذار، مادر، شترمرغ، بوقلمون، اردک و طیور بومی و روستایی منطقه به صورت کاملاً تصادفی و با استفاده از سیستم GIS و انجام تست‌های آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های جمع‌آوری شده اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل آزمایشات اولیه در استان انجام شده و نمونه‌های جمع آوری شده  برای انجام آزمایشات تکمیلی به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه بیماری حادی در جمعیت طیور استان وجود ندارد و استان اردبیل یکی از پاک‌ترین استان‌ها از نظر بیماری طیور در کشور است .

صـالحـی ادامـه داد: ایـن در حـالیست که استان اردبیل یکی از استان‌های مرزی کشور بوده و در مسیر کوچ پرندگان مهاجر قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای اجرای بهینه طرح و برای بررسی عملکردهای اکیپ‌های عملیاتی و آزمایشگاهی و پردازش اطلاعات، کمیته‌ای در اداره کل به همین منظور تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود از عمـوم مـرغـداران و پـرورش دهنـدگـان طیـور بـومی و سنتی در روستاها خواست در راستای اجرای بهینه طرح با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی همکاری کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول