اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی کهگیلویه صورت گرفت

برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی مبارزه با بیماری‌های دامی در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: معاون شبکه دامپزشکی کهگیلویه از برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی مبارزه با بیماری‌های دامی در راستای ارتقای سطح آگاهی دامداران در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی مبارزه با بیماری‌های دامی در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی احمدی‌مطلق عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کلاس آموزشی ترویجی آشنایی با بیماری مشترک بین انسان و دام در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه اعلام کرد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها به عنوان ناقلین بیماری خطرناک تب کریمه‌ کنگو و به منظور آشنایی افراد در معرض خطر، کلاس‌های آموزشی با حضور قصابان و سلاخان شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

احمدی‌مطلق تصریح کرد: از آنجا که بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است و در دام‌ها علائم خاصی ندارد و از طرفی از طریق تماس با دام یا فرآورده دامی آلوده و یا توسط کنه به سایر دام‌ها و انسان منتقل می‌شود، برگزاری چنین کلاس‌های آموزشی جهت ارتقای سطح آگاهی دامداران، قصابان، سلاخان به عنوان گروه‌های در معرض خطر سازنده خواهد بود.

وی از برگزاری سایر کلاس‌های آموزشی ترویجی در ماه مبارک رمضان با محوریت بیماری‌های سل، بروسلوز (تب مالت)، بهداشت و ارتقای کیفیت شیر و فرآورده‌های لبنی و دامی در روستاهای پرجمعیت این شهرستان خبر داد و گفت: این کلاس‌ها که با استقبال خوب مردم مواجه شد با همکاری اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه علاوه بر مرکز شهرستان در بخش‌های لنده، قلعه‌ دختر، قلعه رئیسی، دیشموک و دیگر مناطق برگزار شد.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه افزود: در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی مطالبی در خصوص شناخت و پیشگیری از این بیماری‌ها توسط کارشناسان این شبکه، توزیع اطلاعیه و هشدارهای بهداشتی و بروشور بیماری‌ها، سمپاشی دام‌ها و اماکن دامی از دیگر فعالیت‌های شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه به بهره‌برداران است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول