اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:

عواقب سهل‌انگاری نهادهای فرهنگی به دوش نیروی انتظامی افتاده است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: غیاب یا عواقب سهل‌انگاری برخی نهادهای فرهنگی به دوش نیروی انتظامی قرار گرفته است.

عواقب سهل‌انگاری نهادهای فرهنگی به دوش نیروی انتظامی افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهاجم همه‌جانبه دشمن به‌ ویژه در عرصه جنگ نرم، ضرورت مقابله جدی در عرصه امنیت اخلاقی و اجتماعی را صد برابر کرده و در غیاب یا سهل‌انگاری برخی از نهادهای فرهنگی، این مقابله عمدتاً به دوش نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی افزود: اما اعتماد و رضایتمندی مردم بزرگ‌ترین پشتوانه و حامی نیروی انتظامی است که به‌رغم برخی کمبودها توانسته‌ نسبتا امنیت جامعه را در سطوح مختلف تأمین کند.

نصرتی با بیان اینکه انتقال احساس امنیت اجتماعی به اذهان عمومی وظیفه پلیس جامعه‌‌محور است، گفت: انتقال احساس امنیت اجتماعی در اذهان عمومی وظیفه‌ای است که بیش از همه باید از طرف پلیس به مردم منتقل شود و افرادی که جرمی مرتکب نشده‌اند با مشاهده پلیس احساس امنیت کرده و پلیس را به عنوان پشتوانه‌ای محکم و امین در حفاظت از جان و مال و ناموس خود بپذیرند.

وی با اشاره به برخی از وظایف و ماموریت‌های پلیس در مقوله پیشگیری از جرم، دستگیری متهمان و مجرمان، مقابله با بی‌نظمی و فعالیت‌های غیرمجاز و هر گونه اعمال مخل امنیت عمومی، یادآور شد: حضور به موقع پلیس در مواقع وقوع جرم یا ناهنجاری‌های اجتماعی باعث کنترل امنیت اجتماعی و ممانعت از تعدی و تعرض اجتماعی به حقوق شهروندی و ایجاد هراس در بین تبهکاران و اخلال‌گران امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

نصرتی داشتن اخلاق پسندیده و رفتار مناسب را برای یک پلیس ضروری دانست و تصریح کرد: رعایت مسائل اخلاقی از سوی ماموران انتظامی تاثیر بسزایی در افراد جامعه ایجاد می‌کند و اگر پلیس در محاورات و برخوردهای خود با اشخاص این مسائل را رعایت نکند موجب سلب اعتماد مردم و در نتیجه کاهش مشارکت مردمی و همراهی و همسوئی آنها با پلیس می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: یگان‌های انتظامی به خصوص پاسگاه‌ها و کلانتری‌های شهری محل تردد افرادی است که یا مورد جرم و جنایت قرار گرفته‌اند و یا خودشان مجرم هستند که در هر صورت کارکنان پلیس باید به طور کامل حقوق قانونی هر دو دسته را رعایت کرده و به آنها احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه پلیس باید خود را در انجام وظایف محوله متعهد بداند و وظیفه‌اش را حدالامکان به طور کامل انجام دهد، گفت: هر گونه تعلل از سوی پلیس هر چند اندک باشد منجر به صدمات جبران‌ناپذیری در سطح جامعه می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی به برخورد قاطع، مسئولانه و معقولانه در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی که نظم، آرامش و احساس امنیت مردم را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره مفید و پاسخگویی مناسب به خواسته‌ها و انتظارات مراجعان، به خصوص قربانیان جرم و امیدوار کردن آنها برای رفع مشکلات انتظامی افراد و رسیدگی به موقع مواردی است که باید در سرلوحه کاری پلیس خدمتگزار قرار گیرد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول