اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز خبر داد

استقرار دائم نیروی انتظامی در برخی از محلات کرج

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: برای تامین امنیت مردم و مقابله با اراذل و اوباش، در برخی از محلات کرج نیروی انتظامی به صورت دائم مستقر می‌شود.

استقرار دائم نیروی انتظامی در برخی از محلات کرج

غلامرضا نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شرایط زندگی شهرنشینی امروز و تراکم جمعیتی اقوام و قومیت‌های مختلف، بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را محتمل‌تر از گذشته کرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه مسئولان و دستگاه‌های مختلف کنترل ناهنجاری‌ها و تلاش برای کاهش این معضلات است که خوشبختانه در استان البرز شاهد اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در مرکز استان البرز گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی کرج به تهران شاهد حضور اقوام مختلف در این کلانشهر هستیم و به همین دلیل از کرج به عنوان ایران کوچک یاد می‌شود.

نجفی تاکید کرد: در چنین شرایطی به طور قطع ایجاد فضای امن برای زندگی مردم و اجرای برنامه‌های اجتماعی برای کاهش معضلات و آسیب‌ها دشوارتر می‌شود.

وی افزود: بنابراین برای کنترل آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی کارشناسی انجام شده و راهکارهای علمی و موثر در این زمینه اجرایی شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که شرایط شهرستان کرج از این نظر چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: خوشبختانه کرج با وجود شرایط خاصی که دارد، دارای ضریب امنیتی مناسب بوده و احساس امنیت در میان مردم در حد بسیار خوبی قرار دارد.

نجفی گفت: البته برخی از محلات ما که با مشکل ساخت و سازها و سکونت‌های غیرقانونی مواجه هستند، مشکلاتی دارند که برنامه‌ریزی لازم به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی در این محلات انجام شده است.

وی افزود: در برخی محلات نیز نیاز به حضور فیزیکی پلیس احساس می‌شود که مقرر شد این مناطق به کیوسک‌ها نیروی انتظامی مجهز و ماموران پلیس به صورت دائم در محلات حضور داشته باشند.

نجفی در پایان تاکید کرد: به طور کلی باید به این نکته توجه داشت که مسائل اجتماعی تنها با راهکارهای انتظامی قابل حل نیستند و باید در کنار این اقدامات، از فرهنگ‌سازی نیز سود برد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول