اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

1500 دستگاه اتوبوس برون شهری نوسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال 1500 دستگاه اتوبوس برون شهری نوسازی می‌شوند و برابر قانون ما نمی‎توانیم اعتباری برای این کار قرار دهیم و نوسازی باید از طریق وام‌های بانکی صورت بگیرد.

1500 دستگاه اتوبوس برون شهری نوسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهریار افندی‌زاده ظهر امروز در یک نشست خبری در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی، اظهار کرد: سال گذشته 3 هزار اتوبوس و مینی‌بوس نوسازی شدند اما، امسال برابر قانون برنامه پنجم توسعه ما نمی‎توانیم اعتباری برای این کار قرار دهیم و نوسازی باید از طریق وام‌های بانکی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برای امسال پیش بینی نوسازی 1500 اتوبوس، یک‌هزار مینی‌بوس، 3 هزار خودرو سواری و 1000 دستگاه کامیون را کرده‌ایم که تحقق این موضوع بستگی به استقبال مالکین دارد.

افندی‌زاده با اشاره به نصب سیستم‌های کنترل سرعت در جاده‌ها تاکید کرد: به منظور کنترل سرعت در جاده‌ها امسال 2700 کیلومتر از جاده‌های کشور زیرپوشش دوربین‌های کنترل سرعت قرار می‌گیرند که با این افزایش در مجموع 6 هزار کیلومتر از جاده‌ها زیرپوشش سیستم نظارتی پلیس با دوربین قرار می‌گیرد.

وی افزود: سیستم‌های جدید کنترل سرعت، سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط و عدم رعایت فاصله طولی مجاز بین خودروها را اندازه‌گیری می‌کند و به صورت آنلاین اطلاعات را به پاسگاه پلیس ارسال می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور در ادامه در رابطه با آمار جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل نقل جاده‌ای کشور در سال جاری خاطرنشان کرد: تا روز گذشته 104 میلیون جابه‌جایی در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که 55 درصد توسط اتوبوس‌ها، 32 درصد توسط مینی‌بوس‌ها و 13 درصد توسط تاکسی‎های برون شهری انجام شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تابستان 150 میلیون جابه‌جایی و تا پایان سال نزدیک به 170 میلیون جابه‌جایی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شود.

افندی‌زاده در رابطه با سفرهای تابستانی نیز گفت: بیشترین سفرهای تابستان در روز 28 مردادماه اتفاق افتاد و پس از آن بیشترین سفرها در روز 26 مرداد اتفاق افتاده بود که این مسئله نشان می‌دهد که مردم به خوبی از تعطیلات خود برای سفر استفاده می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی و نگهداری جاده‌های کشور گفت: در سال 91 نزدیک به 40 درصد از برنامه‌های خود در حوزه بهسازی و نگهداری جاده‌ها را پیاده کرده‌ایم و 9 هزار کیلومتر از راه‌های کشور بهسازی شده‌اند.

وی افزود: امسال 300 دستگاه ماشین آلات راهسازی به استان‌ها اختصاص داده‌ایم.

افندی‌زاده در رابطه با ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی تصریح کرد: تا پایان سال 90، 249 موافقت اصولی برای ساخت مجتمع‌ها صادر شده بود و 387 مجتمع در حال ساخت بود که در 4 سال گذشته 404 مجتمع خدمات رفاهی برون شهری در کشور ایجاد شده است.

وی فزود: امسال 114 موافقت اصولی برای ساخت این مجتمع‌ها صادر شده است و 400 مجتمع هم در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال 92 تعداد این مجتمع‌ها در کشور به 800 عدد برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های بین شهری تصریح کرد: آخرین افزایش قیمت بلیط‌ها متعلق به آذر سال 88 بود که در سال جاری برای افزایش قیمت بلیط، منتظر اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها بودیم که اجرا نشد.

وی افزود: ما هر سال شاهد تورم هستیم به همین دلیل نیاز بود که قیمت بلیط‌‌ها افزایش داشته باشد و دو ماه قبل مجوز افزایش قیمت تا 10 درصد را صادر کردیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: قیمت حمل و نقل کالا نیز به صورت توافقی میان شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا تعیین می‌شود و این قیمت کالا به کالا و استان به استان متفاوت است که البته تغییر قیمت‌ها در این حوزه در قیمت تمام شده کالا سهم اندکی دارد.

انتهای پیام/ح10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول