اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفار فومن:

4 روستای فومن آبرسانی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فومن از آبرسانی چهار روستای این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

4 روستای فومن آبرسانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، مصطفی اصغری پیش از ظهر امروز در مراسم آبرسانی به روستاهای این شهرستان اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت چهار روستای سنگ بیجار، گربه کوچه و نقاره چیان، تتفرود و آلیان و قلعه کل از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستای سنگ‌بیجار 212 خانوار با جمعیت 805 نفر را زیرپوشش خود قرار می‌دهد، افزود: اجرای خط انتقال و توزیع این پروژه آبرسانی به طول 13.5 کیلومتر با هزینه بالغ بر 270 میلیون تومان است.

این مسئول منبع تامین آب این پروژه را از سایت بزرگ آبرسانی باغبانان فومن ذکر کرد و افزود: این پروژه در راستای اجرای طرح ملی یک‌هزار روستا در شرق و غرب گیلان انجام شد.

وی آبرسانی به روستاهای «گربه کوچه» و «نقاره چیان» را یک پروژه آبرسانی دانست و تصریح کرد: در این پروژه 92 خانوار زیرپوشش آبرسانی قرار گرفتند که اجرای خط انتقال و توزیع آن به طول پنج کیلومتر با تخصیص اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان انجام شد.

اصغری درباره آبرسانی به روستای قلعه‌کل فومن گفت: این روستا شامل 121 خانوار است که اجرای خط انتقال و توزیع آن به طول 9 کیلومتر و با تخصیص اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای تتفرود و آلیان 103 خانوار را زیر پوشش آب شرب سالم قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: روستای خجکه از توابع آلیان شامل 49 خانوار است.

رئیس اداره آبفار فومن اضافه کرد: پروژه مذکور شامل اجرای خط انتقال به طول دو کیلومتر، اجرای برق 40 کیلو وات، حفر چاه به عمق 38 متر، محوطه‌سازی و تجهیز ایستگاه پمپاژ است که با تخصیص اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان به اتمام رسید.

وی رویکرد اصلی دولت دهم را عمران و آبادانی روستاها عنوان کرد و گفت: تمام تلاش مدیران و مسئولان بر این است که رویکرد و اهداف دولت را در توسعه روستاها محقق کنند.

اصغری خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 84 در شهرستان فومن به 61 روستا آبرسانی صورت گرفت که پس از این سال و آغاز به کار دولت نهم تاکنون 37 روستا در فومن از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

وی برخورداری تمام روستاها به آب شرب سالم و بهداشتی را از برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب روستایی فومن اعلام کرد و یادآور شد: در سال جاری برای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی فومن مبلغ 438 میلیون تومان از محل عمرانی، دو درصد نفت و گاز و استانی اعتبار تصویب شده است که این میزان اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام و جدید هزینه می‌شود. 

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول