اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم عنوان کرد

نگاه واقعی به معارف دینی در طرح ضیافت اندیشه

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: هدف از برگزاری طرح ضیافت اندیشه از دو سال گذشته این بوده است که نگاه اصیل و واقعی به معارف دینی صورت گیرد.

نگاه واقعی به معارف دینی در طرح ضیافت اندیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی در همایش افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه‌های قم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری طرح ضیافت اندیشه نگاه اصیل و واقعی به معارف دینی است اظهار کرد: نگاه کاربردی به مسائل دین در حاشیه طرح ضیافت اندیشه است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل اینکه دانشگاه‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط کسانی که بغض و کینه نسبت به دین داشتند تاسیس شد تصریح کرد: عده‌ای نمی‌خواستند دین جایگاهی در میان مردم دنیا داشته باشد و دانشگاه‌ها عمدتا با این نگاه تاسیس شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم با اشاره به اینکه موضع دانشگاه‌های قبل از انقلاب در مقابله کردن با دین بود خاطر نشان کرد: در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی از معارف اصیل دین با دانشجویان سخن گفته می‌شود که در راستای کسب آمادگی برای پاسداری از انقلاب و اسلام است.

کرمی با اشاره به اینکه موضوعاتی که در طول برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی ارائه می‌شود موضوعاتی کاربردی است اظهار کرد: تفاوت طرح ضیافت اندیشه دانشجویی سال جاری با سال‌های گذشته در این است که امسال کلاسی با عنوان «گفت‌وگوی روز» اضافه شده است که حضور دانشجویان در این جلسه الزامی است.

وی تصریح کرد: در جلسه «گفت‌و‌گوی روز» از اساتید مجربی استفاده می‌شود که فقط در این قالب کوتاه مدت می‌توانستند حضور داشته باشند و این کلاس بسیار مهم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم با اشاره به اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان عنایت ویژه‌ای به طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دارند خاطر نشان کرد: بدون حمایت این شورا طرح ضیافت اندیشه قابل اجرا نبود.

کرمی در پایان اظهار کرد: در طول برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول