اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسم افتتاحیه

طرح ضیافت اندیشه در قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های قم یکشنبه شب در قم برگزار شد.

طرح ضیافت اندیشه در قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های قم با حضور حجت‌الاسلام بهشتی رئیس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد نایب التولیت آستانه مقدسه حرم کریمه اهل بیت(ع)، رؤسای دانشگاه‌های آزاد و صنعتی و دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در سخنانی با اشاره به اینکه هدف برگزاری طرح ضیافت اندیشه از دو سال گذشته این بوده است که نگاه اصیل و واقعی به معارف دینی صورت گیرد اظهار کرد: نگاه کاربردی به مسائل دین در حاشیه طرح ضیافت اندیشه است.

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی که در طول برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی ارائه می‌شود موضوعاتی کاربردی است اظهار کرد: تفاوت طرح ضیافت اندیشه دانشجویی سال جاری با سال‌های گذشته در این است که امسال کلاسی با عنوان «گفت‌و‌گوی روز» اضافه شده است که حضور دانشجویان در این جلسه الزامی است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام بهشتی رئیس دانشگاه قم به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: هدف از برگزاری طرح‌های ضیافت اندیشه این است که در راه‌هایی قدم برداریم که بتوانیم درجه خود را بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه بالا بردن درجه انسان در گرو اخلاق نیک است تصریح کرد: خداوند درجات کسانی را افزایش می‌دهد که دارای دو سرمایه علم و ایمان باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید قدر جوانانی که علم و ایمان را با هم داشته باشند دانست اضافه کرد: اگر علم و ایمان را با هم داشته باشیم می‌توانیم به کشور و اسلام خدمت کنیم.

سخنران پایانی این برنامه حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بود که در سخنانی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران در معرض رهبری فکری جهان قرار گرفته است تصریح کرد: طلابی از 110 کشور در جامعة المصطفی العالمیه به تحصیل علوم دینی پرداخته و پس از کسب علم دین به عنوان سفیران راستین اسلام به سایر بلاد اسلامی عزیمت کرده و اسلام راستین و ناب محمدی را معرفی خواهند کرد و این امر نشان می‌دهد که ما در موضع رهبری فکری دینی در جهان قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در تعبیری علم را چراغ هدایت می‌دانند اظهار کرد: گرایشی که دانشگاه‌ها به مسئله معرفی و تزکیه اخلاق پیدا کرده‌اند به همین منظور است تا ما بتوانیم نقطه اتکاء مردم عالم باشیم.

عرب‌انصاری با اشاره به اینکه امروز نگاه تمام مستضعفین عالم و مردمی که در بیداری اسلامی و جنبش‌های اجتماعی در قاره اروپا و آمریکا حضور دارند، به تجربه ما در انقلاب و اندیشه برتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پناهگاه عقاید دنیا شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول