اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی:

پزشک خانواده از هزینه‌های کاذب جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: برنامه پزشک خانواده از هزینه‌های کاذب جلوگیری می‌کند و این هزینه‌ها به یک هزینه واقعی تبدیل می‌شود.

پزشک خانواده از هزینه‌های کاذب جلوگیری می‌کند

کوروش ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به رویکرد این برنامه اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد طرح پزشک خانواده پاسداری آسان از سلامت مردم است که اجرای آن نیازمند بکارگیری روش‌های نوآورانه است.

وی افزود: دسترسی سریع به خدمات پزشکی از دیگر رویکردهای طرح جامع و مهم پزشک خانواده است و انتظار مردم در این زمینه این است که خدمات پزشکی و درمانی با سرعت، عدالت و مطلوبترین کیفیت در اختیار آنها قرار گیرد که در این زمینه دست‌اندرکاران امر تمام توان خود را بکارگیری می‌کنند.

ساکی اضافه کرد: تمام نهادهای دخیل در اجرای طرح مهم پزشک خانواده باید نهایت همکاری را داشته باشند چرا که با این همکاری و مشارکت می‌توان نتایج درخشانی را در زمان اجرای طرح پزشک خانواده مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در این زمینه در ماه‌های اخیر ابراز امیدواری کرد مردم استان نیز در روند اجرای این طرح مشارکت فعال داشته باشند تا طرح پزشک خانواده به بهترین شکل ممکن در استان به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی تخصصی لازمه اجرای موفق طرح پزشک خانواده است، تصریح کرد: بحث پزشک خانواده موضوع بسیار مهمی است که در کشور سابقه طولانی دارد این طرح از روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز شده و اثرات خوبی از خود بر جای گذاشته است.

ساکی در زمینه زیرساخت‌های موجود در استان برای اجرای این طرح نیز گفت: به تبعیت از ابلاغ رسمی مقام محترم وزارت برای اجرای طرح پزشک خانواده، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به زیرسازی و پی‌ریزی این طرح در استان پرداخته است.

وی با اشاره به نقاط قوت این طرح گفت: اگر یک نفر مریض شود با سردرگمی مراجعه به پزشک مربوطه مواجه نمی‌شود.

ریاست دانشگاه در ادامه با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی در برنامه پزشک خانواده نقش روابط عمومی را در ایجاد شرایط مناسب برای اجرای برنامه‌ پزشک خانواده بسیار مهم خواند.

وی افزود: باید ذهنیت مردم قبل از اجرای برنامه مذکور از طرق مختلف از جمله تهیه فیلم و پخش آن از شبکه استانی، تهیه و تنظیم و توزیع پمفلت، ویژه‌نامه‌ها و سایر موارد آماده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای سلامت از دستاوردهای مهم طرح پزشک خانواده است، افزود: سلامت جسم و روان مهم‌ترین ابزار تکامل انسان است و از دیدگاه اقتصادی نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

ساکی یادآور شد: بهداشت و پیشگیری باعث سلامتی فکری و جسمی جامعه می شود و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول