اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان

کارگاه اسطوره‌شناسی در ادبیات برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان از برگزاری کارگاه 24 ساعته اسطوره شناسی در ادبیات توسط مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان خبر داد.

کارگاه اسطوره‌شناسی در ادبیات برگزار می‌شود

سید احمد مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استاد این کارگاه در 6 جلسه چهار ساعته در روزهای سه‌شنبه از ساعت 15 تا 19 به بررسی نقش اسطوره در خلق اثر می‌پردازد.

وی افزود: اسطوره نقش مهمی در ادبیات و هنر و به طور کلی فرهنگ بشری ایفا می‌کند و  اهمیت اسطوره سبب شده تا این عنصر از همان آغاز به عنوان موضوعی مستقل در حوزه ادبیات و هنر مورد توجه متفکران و اندیشمندان دیگر حوزه‌های دانش بشری قرار گیرد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در ادامه درباره برنامه‌های جدید این مرکز گفت: در دوره جدید کلاس‌های قلمستان اصفهان، شاهد تحولی ویژه در برگزاری کلاس‌های جدید و مفید آموزشی هستیم.

وی افزود: برخی از دوره‌های پیشین این مرکز به علت تکرار مداوم در سال‌های گوناگون و دانش‌پژوهان ثابت، حالت روزمرگی پیدا کرده بود که در حال به روز رسانی آنها هستیم.

مرتضوی تصریح کرد: با توجه به استقبال از کلاس‌های اساتید به نامی مانند مجید قیصری نویسنده مشهور دفاع مقدس و محمد جواد جزینی استاد برجسته ادبیات ادامه کلاس‌های آنها با رویکردی جدید از اواخر شهریور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای افراد باسابقه قلمستان تصریح کرد: فراخوانی، برای افراد باسابقه‌ای که دوره‌های این مرکز به ویژه داستان‌نویسی را گذرانده‌اند ارسال  و برای تولید آثارشان از آنها دعوت به عمل آمده است.

وی تأکید کرد: در دوره جدید کلاس‌های قلمستان گزینش افراد ثبت‌نامی با دقت بیشتری انجام می‌شود، بدین شکل که ثبت‌نام افرادی که به صورت جدی مایل به فعالیت نویسندگی هستند مدنظر است تا به آرمان اصلی این مرکز یعنی تربیت نویسنده متعهد نزدیک شویم.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان ادامه داد: ازجمله رویکردهای جدید این مرکز پرداختن بیشتر به بحث آموزش کودک و نوجوان و استعدادیابی آنها است و دوره‌های آموزشی با طرح درس و مربی ویژه برای آنها آماده کرده‌ایم.

به گزارش فارس، استاد کارگاه آموزشی « اسطوره‌شناسی در ادبیات» دکتر نامور مطلق عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر و دبیر فرهنگستان هنر است و این کارگاه از روز سه شنبه هفتم شهریورماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول