اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

اجرای کمر‌بندی نیر با مشکل مواجه شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: اجرای کمربندی شهر نیر به دلیل برخی مشکلات تملک و تخریب مسیر احداثی با مشکلاتی مواجه شده است.

اجرای کمر‌بندی نیر با مشکل مواجه شده است

سید حمید عباداللهی امروز و همزمان با هفته دولت امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مسیر اصلی کمر‌بندی در چندین مرحله مطالعه و بررسی با مشکلاتی مواجه شده به طوری که در اجرا به دلیل برخورد مسیر کمربندی با رودخانه بالیقلو و اراضی مستعد منطقه و همچنین منطقه نمونه گردشگری بولاغلار با برخی مشکلات و نارسایی‌هایی مواجه شده است که امیدواریم با برطرف شدن آن زمینه اجرای این کمربندی را شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه همزمان با هفته دولت در شهرستان نیر 13 طرح تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: بهسازی راه اردبیل – کورائیم با یک اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان و تقاطع غیر هم‌سطح چای صغر‌لو برای کاستن از حوادث و مشکلات عبوری در این منطقه در این ایام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان نیر از اجرای طرح هادی منطقه ولیعصر به عنوان منطقه نمونه گردشگری با 370 میلیون تومان اعتبار خبر داد و یادآور شد؛ دو هزار و صدمین واحد مقاوم‌سازی شده روستایی و شهری این شهرستان به همراه آبرسانی به روستاهای کلجه و گلستان و همچنین اصلاح توزیع نیرو و برق‌رسانی با اعتبار 500 میلیون تومان در این ایام افتتاح می‌شود.

عباداللهی گفت:‌ همچنین به میمنت هفته دولت چندین واحد مسکن مددجویی و همچنین مجتمع گاوداری شیری با 185 میلیون تومان و فاز اول آبگرم قینرجه نیر افتتاح خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این شهرستان از لحاظ چشمه‌های آبگرم و سرد دومین شهر مستعد استان بعد از سرعین است که بعد از سال‌ها بلاتکلیفی فاز اول این مجتمع تکمیل شده و در کنار آن در صدد توسعه فضاهای طبیعی و تفرجگاه‌های گردشگری بوده و مدرن‌سازی آبگرم بوشلی نیز در حال انجام است.

عباداللهی شهرستان نیر را دروازه ورودی استان در منطقه غرب اعلام کرد و افزود: در این شهرستان زیر‌ساخت‌ها برای توسعه بخش گردشگری با وجود سه آبگرم قینرجه،‌بوشلی و سقزچی و چندین منطقه نمونه گردشگری مهیا است به طوری که با برقراری ارتباط بین نیر و سرعین می‌توانیم حلقه اتصال و ارتباط دو منطقه را بهتر فراهم آورده و به توسعه همه جانبه در این زمینه کمک کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این توانمندی‌ها شهرستان نیر از آب و هوای مناسب و آثار تاریخی منحصر بفرد به ویژه آبشار گلستان و منطقه تاریخی بوینی‌یوغون برخوردار است که ما آمادگی داریم با جذب گردشگران بتوانیم زمینه توسعه همه جانبه را فراهم آوریم.

عضو شورای اداری استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با توجه به کمبود اعتبارات استانی حمایت می‌کنیم و امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های منطقه‌ای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای حضور و مشارکت در توسعه این منطقه جذب کنیم.

 انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول